تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3766592
شناسه : 3766592
تاریخ :
حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان در رویداد هم‌آفرینی «پام تک» اقتصاد ایران: مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات و امنیت سازمان امور دانشجویان از برگزاری رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور با حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صالحی مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت وهوشمندسازی سازمان امور دانشجویان در نشست خبری رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور که امروز در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد، اظهارکرد: موضوع محوری این رویداد که ۱۹ شهریور ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود، پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور (پام تک) است و قرار است برای توسعه، کاربرد و ارتقا این پایگاه ملی یک هم افزایی با متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و مدیران فناوری اطلاعات دستگاه ها صورت بگیرد.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان درباره این پایگاه مدارک تحصیلی توضیح داد ‌و گفت: یکی از ۲۷ پایگاهی که براساس قانون دوام (داده ها و اطلاعات ملی) باید راه‌اندازی می شد همین پایگاه اطلاعات مدرک تحصیلی است که سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی توسط وزارت علوم (سازمان امور دانشجویان) آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تشکیل پایگاه پام تک بخشی از برنامه بزرگتری در کشور با محوریت هوشمندسازی است. در سه سال اخیر، هر یک از دولتمردان تعریف متفاوتی از هوشمندسازی ارائه داده‌اند و مدل‌های جهانی نیز تعاریف مختلفی دارند. این پایگاه در راستای تشکیل پایگاه‌های مرجع و پایگاه‌های مرجع استنادپذیر ایجاد شده است تا استعلام‌های برخط به صورت دقیق و قابل استناد انجام شوند. در عنوان این پایگاه کلمه اطلاعات ناظر به وضعیت دانشجویی و کلمه مدارک ناظر به مدرک تحصیلی و دانش آموختگی است. این پایگاه اطلاعات بخش ها مختلف شامل وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت را شامل می شود.

صالحی ضمن بیان این مطلب که در رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور به دنبال این هستیم که چطور می توانیم دیتا و اطلاعات این پایگاه را غنی تر و تکمیل تر کنیم و یا چطور پالایش دیتا داشته باشیم، گفت: موضوع دیگر اینکه چطور اطلاعات جمع آوری شده را می‌توان مورد استفاده قرار داد. هدف اصلی این رویداد این است که دستگاه های دولتی در کنار کسب و کارهای بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان چطور می توانند هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات ‌و مدارک تحصیلی کشور داشته باشند.

وی با اشاره به حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان و ۲۰۰ متخصص حوزه فناوری اطلاعات در این رویداد گفت: شرکت هایی که در این رویداد حضور دارند، در حوزه دیتا، داده و هوش مصنوعی فعال بوده و یا شرکت هایی هستند که فعالیتشان مرتبط با حوزه زیرساخت و امنیت پایگاه است. ما می خواهیم دیتاها را در اختیار کسب و کارهای خصوصی قرار دهیم تا سرویس و یا خدمات تعریف کنند. به طور مثال سامانه های کاریابی می توانند به وسیله اطلاعات پایگاه پام تک، مدارک تحصیلی متقاضیان کار را استعلام برخط بگیرند.