تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3766573
شناسه : 3766573
تاریخ :
لاپید خواستار اعتصاب فراگیر در سرزمین‌های اشغالی شد اقتصاد ایران: نخست وزیرسابق رژیم صهیونیستی ادامه روند کنونی در سرزمین‌های اشغالی را غیر ممکن خواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المیادین، یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی از گروه‌های کاری و فعالان تجاری و موسسات محلی در سرزمین‌های اشغالی خواست تا فعالیت‌های اقتصادی خود را در اعتراض به عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه و مذاکرات آتش بس تعطیل کنند.

لاپید همچنین از کنیست رژیم صهیونیستی خواست نشست فوری برای بررسی موضوع رسیدن به توافق آتش بس در غزه تشکیل دهد.

وی ادامه داد که نتانیاهو و کابینه مرگ تصمیم گرفتند ۶ اسیر اسرائیلی که در آن زمان در غزه زنده بودند را نجات ندهند.

لاپید در پیام خود خواستار اعتصاب فراگیر اقتصادی در سراسر سرزمین‌های اشغالی شده و تصریح کرد: اسرائیل در حال فروپاشی است و ادامه این روند غیر ممکن است. همچنان اسرای زنده‌ای در غزه وجود دارند و امکان رسیدن به توافق مطرح است؛ اما نتانیاهو به دلایل سیاسی مانع از انجام این کار می‌شود.

بیشتر شخصیت های سیاسی و رسانه ای در تل آویو و حتی تیم مذاکره کننده اسرائیلی معتقدند که نتانیاهو برای طولانی کردن روند جنگ و فرار از محاکمه احتمالی پس از جنگ، در روند توافق مانع تراشی می کند.

روزنامه صهیونیستی یدیوت آحارونوت به نقل از یک منبع مسئول در این رابطه گزارش داد که ۳ نفر از ۶ اسیری که در غزه کشته شده‌اند، جزو لیستی بودند که حماس با بازگرداندن آنها به سرزمین‌های اشغالی در صورت تبادل موافقت کرده بود.

این روزنامه می‌افزاید که نتانیاهو مانع رسیدن به توافق شد تا کابینه وی دچار فروپاشی نشود و با این شرایط طی یک ماه آینده هیچ اسیری زنده نخواهد ماند.