تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3766553
شناسه : 3766553
تاریخ :
اعمال اضافه کاری "محیط‌بانان" به کجا رسید؟ اقتصاد ایران: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل شیفت‌های کاری محیط‌بانان حل شده و پیگیر تخصیص بودجه برای پرداخت اضافه ‌کاری محیط‌بانان عزیز هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ جمشید محبت‌خانی؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خصوص شیفت‌های محیط‌بانی اظهار کرد: محیط‌بانان در همان زمانی که می‌خواهند استخدام شوند به آنها اطلاع می‌دهیم که خدمت شبانه‌روزی دارند و اینطور نیست که به آنها بگوییم کارمند هستند و سپس به آنها شیفت‌های شبانه‌روزی بدهیم.

وی ادامه داد: محیط‌بان بر اساس علاقه خود در آزمون شرکت می‌کند و پذیرفته می‌شود و این اقدام با علم به اینکه خدمت آنها در مناطق صعب‌العبور است، انجام می‌شود. در همه این سال‌ها با وجود آگاهی از این موضوع، محیط‌بانان ما با عشق پای کار آمده‌اند، فداکاری کرده‌اند و الان هم که محیط زیست کشور حفظ شده به واسطه خون 150 نفر شهید و 450 جانباز محیط‌بان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: حدود 5 سال پیش، شیفت محیط‌بانان ما 18 شبانه روز خدمت و 12 شبانه روز استراحت بود که ما همان سال تعدادی نیرو به یگان حفاظت محیط زیست تزریق کرده و تعدادی سرباز نیز از نیروی انتظامی گرفتیم و توانستیم شیفت محیط‌بانان را 15، 15 کنیم. یعنی محیط‌بان ما در طول یک ماه 15 شبانه روز استراحت و 15 شبانه روز خدمت می‌کنند.

محبت‌خانی ادامه داد: اگر 15 روز خدمت را ضرب در عدد 24 ساعت بکنیم از موظفی که یک کارمند برای حضور در محل کار دارد، بیشتر است و باید بتوانیم برای محیط‌بانان‌مان احقاق حق کنیم و اضافه کاری آنها را لحاظ کنیم که برای این کار درخواست دادیم و پیگیر هستیم. اما اینکه بتوانیم شیفت آنها را به 12،24 تبدیل کنیم، ممکن نیست. ما به استان‌ها گفتیم محیطب‌انانی که نمی‌خواهند 24،24 شیفت بایستند، می‌توانند 12،24 هم شیفت بایستند اما 12،24 دیگر تبدیل به 24،48 نیست چرا که پاسگاه‌ها دور است و محیط‌بانان نمی‌توانند دائماً بروند و بیاید و تمام حقوقشان را صرف کرایه مسیر کنند.

 وی بیان کرد: ما اعلام کردیم محیط‌بانانی که با شیفت‌های 24، 24 مشکل دارند می‌توانند شیفت خود را تبدیل به 12،24 کنند اما باز هم نمی‌توانیم شیفت‌ها را 24،48 کنیم. محیط‌بانان می‌توانند 12 ساعت خدمت و 24 ساعت استراحت کنند اما اگر بخواهیم شیفت‌های محیط‌بانی را 24 ساعته بکنیم، نمی‌توانند کامل بیدار باشند و حدود هفت، هشت ساعت را باید بخوابند. اما در 24، 12 دیگر استراحت نداریم و 12 ساعت شیفت می‌دهند. حقیقت این است که یک نفر نمی‌تواند 24 ساعت به طور کامل بیدار باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم و پیگیر هستیم که بتوانیم ساعت اضافی محیط‌بانان را به صورت اضافه کاری به آنها پرداخت کنیم و ضمناً هر محیطبانی که بخواهد 12،24 خدمت بکند می‌تواند به ما مراجعه کند و ما ترتیبی دهیم که شیفت‌های وی عوض شود.

محبت‌خانی گفت: خانم دکتر انصاری روز اول خدمتشان به پاسگاه‌های محیط‌بانی آمدند و در جمع اعلام کردند که یکی از موضوعات درجه یک برای من بحث محیط‌بانان است. لذا پیگیر مطالبه محیط‌بانان برای تامین اضافه کاری هستیم تا این مبلغ را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/