تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3766503
شناسه : 3766503
تاریخ :
موساد در موبایل/ چرا نصرالله تلفن همراه را جاسوس قاتل نامید؟ اقتصاد ایران: صهیونیست‌ها در میان شرایط جنگی و ناکامی‌های میدانی مقابل حزب‌الله، از روش سنتی خود برای ضربه زدن به مقاومت و امنیت لبنان استفاده کرده و تحرکات جاسوسی خود را در این کشور بعد از آغاز جنگ کنونی به شکل قابل توجهی تشدید کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با درگیری‌های نظامی میان مقاومت لبنان و ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و در حالی که صهیونیست‌ها در رسیدن به اهداف میدانی خود مقابل حزب الله ناکام مانده‌اند، هشدارهای زیادی درباره افزایش تحرکات جاسوسی اسرائیل در داخل لبنان به ویژه میان نوجوانان و افراد ناآگاه مطرح شده است.

جاسوسی رژیم اشغالگر در لبنان و سایر کشورهای عربی، یک موضوع بسیار قدیمی بوده و ریشه آن به دهه‌ها قبل برمی‌گردد؛ چرا که اساساً رژیم جعلی اسرائیل بر پایه جاسوسی و ترور بنا شده است. اما استفاده از جاسوسان یک روش بارز و معمول در زمان جنگ‌های این رژیم محسوب می‌شود و جنگ کنونی اشغالگران با مقاومت هم مستثنی از این مسئله نیست.

در همین راستا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بارها در سخنرانی‌های خود درباره جاسوسی‌های پنهان رژیم صهیونیستی در داخل لبنان برای ضربه زدن به امنیت این کشور به ویژه با استفاده از تلفن همراه هشدار داده و از لبنانی‌ها خواسته که تا حد امکان در این دوره حساس جنگ، از گوشی‌های همراه خود استفاده نکنند؛ زیرا بسیاری از عملیات‌های ترور که سرویس جاسوسی موساد در لبنان انجام می‌دهد از طریق جاسوسی توسط تلفن‌های همراه و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. بر همین اساس دبیر کل حزب‌الله، تلفن همراه را «جاسوسِ قاتل» نامید.

روش موساد برای جذب جاسوس در لبنان با گوشی همراه

در همین زمینه سرویس جاسوسی موساد صفحه‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و با مطالب فریبنده و شعارهای به اصطلاح میهن پرستانه تلاش دارد، لبنانی‌ها را علیه مقاومت تحریک کرده و آن‌ها را به شکلی که خودشان هم متوجه نشوند، به سمت اقدام علیه امنیت ملی لبنان سوق دهد؛ تبلیغاتی که موساد برای کاربران لبنان ارسال می‌کند، با این مضمون است: «مهم نیست که تو شیعه یا سنی یا مسیحی یا دروزی هست، بلکه تو لبنانی هستی و این وطن توست و باید با برخی برای بازگردانیدن وطن بجنگی. پس با ما تماس بگیر».

این تبلیغات توسط کمپین‌های گسترده‌ای به رهبری موساد در صفحات شبکه‌های اجتماعی و با سوء استفاده از وخامت اوضاع اقتصادی مردم لبنان و نیاز آن‌ها به پول انجام می‌شود؛ جایی که موساد تا 1600 دلار در شرایط جنگی کنونی برای هر جاسوس هزینه می‌کند و کسانی که حاضر به همکاری با این سرویس جاسوسی شوند، در عرض 5 دقیقه این پول را دریافت می‌کنند.

عاملان موساد از جاسوسان خود در داخل لبنان می‌خواهند که با هدف تغذیه شبکه اطلاعاتی اسرائیل، از مکان‌های مورد نظر این رژیم در لبنان تصویربرداری کنند. جاسوسان ابتدا آموزش‌هایی از عاملان موساد دریافت می‌کنند و برای اینکه توسط سرویس اطلاعاتی لبنان شناسایی نشوند، از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

تشدید تحرکات جاسوسی اشغالگران در لبنان بعد از جنگ غزه

منابع اطلاعاتی و امنیتی لبنان هشدار می‌دهند که در سایه وخامت اوضاع اقتصادی این کشور، دولت قادر به رفع نیازهای مردم و به ویژه جوانان نیست و آنها سعی می‌کنند، راه‌های میانبر را برای به دست آوردن پول انتخاب کنند. همچنین در شرایطی که دولت لبنان قادر به نظارت بر همه نقل و انتقالات بانکی نیست و همچنین رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری زیادی برای کنترل همه لبنانی‌ها و زیر نظر گرفتن فعالیت‌های آنها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و شنود مکالمات این افراد انجام داده، مقابله با تحرکات جاسوسی در داخل لبنان دشوار شده است.

«یاکوف پری» رئیس اسبق شاباک در کتابی با عنوان «برای کشتن تو می‌آیند»، درباره روش‌های اسرائیل برای جاسوس پروری می‌گوید که فرایند جذب جاسوس در درجه اول به توانایی‌های خلاقانه افرادی که قرار است جذب شوند، بستگی دارد و اینکه آیا آنها می‌توانند عملکرد خود را در این ماموریت توسعه بدهند.

«شفتای شویت» یکی از روسای اسبق سرویس جاسوسی موساد هم در سال 2004 گفت که بخش‌هایی از جهان عرب تمایل به همکاری با اسرائیل دارند؛ به ویژه افرادی که تحت حاکمیت رژیم‌های سرکوبگر در کشورهای عربی زندگی می‌کنند، زیرا سیاست ظلم و ستمی که حاکمان آنها در پیش گرفته‌اند، عامل مهمی در کاهش احساس تعلق ملی است که برخی شهروندان کشورهای عربی را آماده همکاری با اسرائیل علیه دولت‌های خود می‌کند.

ارتش لبنان اخیراً در وب سایت رسمی خود درباره تحرکات روز افزون رژیم صهیونیستی برای عملیات‌های جاسوسی در لبنان هشدار داده و اعلام کرد که اسرائیل، از ابزارهای پیشرفته فناوری برای استراق سمع، نظارت و به دست آوردن اطلاعات از لبنانی‌ها استفاده می‌کند.

دستگاه اطلاعاتی و امنیت داخلی لبنان با کمک‌های موثر مقاومت طی یک سال گذشته، موفق به انهدام ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان شد و بیش از 20 جاسوس اسرائیل را دستگیر کرد.

کمپین فعالان لبنانی برای مقابله با جاسوس پروری اسرائیل در لبنان

بعد از بازجویی از این جاسوسان، مشخص شد که روش معمول موساد برای جذب جاسوس در لبنان، فریب دادن افراد به ویژه جوانان و نوجوانان با پول است و عاملان موساد اغلب از طریق شبکه‌های اجتماعی با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین جاسوسانی که برای عملیات‌های پیشرفته انتخاب می‌شوند در کشورهایی مانند ترکیه، یونان، قبرس و کشورهای آفریقایی با عاملان موساد دیدار می‌کنند.

بعد از تشدید تحرکات جاسوسی صهیونیست‌ها در لبنان در میان جنگ کنونی، شماری از فعالان لبنانی در شبکه‌های اجتماعی، این ماموریت را بر عهده گرفتند که از افتادن افراد به ویژه جوانان و نوجوانان در دام جاسوسی برای دشمن جلوگیری کنند.‌ این فعالان کمپینی برای آگاه کردن افکار عمومی در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند و همچنین درباره ماهیت جرم جاسوسی و مجازاتی که در انتظار عاملان آن است توضیحاتی ارائه می‌دهند.

این فعالان، سرنوشت «آنتوان لحد» و صدها مزدور رژیم اشغالگر در سال 2000 را یادآور می شوند که چگونه اسرائیل هنگام عقب نشینی از جنوب لنبان در آن سال، به آنها اطلاع نداد و آنها را به حال خود رها کرد؛ آن هم پس از اینکه سالها به این رژیم خدمت کرده و در کنارش علیه لبنان جنگیده بودند.

بر اساس این اطلاعات، طبق قوانین لبنان هرگونه ارتباط با دشمن صهیونیستی اعم از جاسوسی، خیانت به کشور، ورود به اراضی اشغالی، هرگونه کمک به جاسوسان اسرائیل، حتی دادن آب و غذا به آنها، معامله اقتصادی با هر یک از صهیونیست‌ها و اقداماتی از این قبیل، جرم محسوب می‌شود و حکم مجرم مطابق با میزان جرمی که انجام داده صادر می‌گردد که در اغلب اوقات به حد اعدام می‌رسد.

در همین زمینه حزب‌الله لبنان چندی قبل با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحرکات جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان بعد از شکست اهداف این رژیم در میدان نبرد با مقاومت هشدار داده و اعلام کرد: دشمن صهیونیستی به جستجوی راهی برای کسب اطلاعات از مقاومت و مکان‌هایی که رزمندگان مقاومت حاضر هستند، از جمله در روستاهای جنوبی ادامه می‌دهد؛ به ویژه بعد از اینکه صهیونیست‌ها بخش زیادی از تجهیزات جاسوسی خود را که در مرزهای لبنان نصب کرده بودند از دست دادند و مقاومت این تجهیزات را هدف قرار داده و نابود کرد.

طبق بیانیه حزب‌الله، بر همین اساس دشمن صهیونیستی به دنبال جاسوسی از مقاومت بوده و با هدف پرس و جو از برخی افراد می‌خواهد اطلاعات مربوط به رزمندگان مقاومت را به دست آورده و محل حضور آنها را شناسایی کند. در همین زمینه دشمن از طریق شماره تلفن‌هایی که ظاهرا لبنانی هستند، با برخی افراد تماس می‌گیرد و شماره‌ها را به گونه‌ای جعل می‌کند که مشابه شماره مراکز امنیتی لبنان باشد. در برخی موارد نیز صهیونیست‌ها خود را به عنوان هیئت‌های امدادرسانی جهت ارائه کمک به مردم معرفی می‌کنند.

مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد: ما از عموم مردم عزیز خود به ویژه روستاهای مرزی درخواست می‌کنیم که هرگز پاسخ اینگونه تماس‌های مشکوک را نداده و در صورت مواجهه با این موارد، فورا تماس را قطع کرده و بدون معطلی به طرف‌های مربوطه اطلاع دهند.

انتهای پیام/