تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3766486
شناسه : 3766486
تاریخ :
آمریکا: از اقدام مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کنیم اقتصاد ایران: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مردم افغانستان خواستار ادامه جنگ نیستند و واشنگتن نیز از اقدام مسلحانه در این کشور حمایت نمی‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به «فاکس نیوز» گفته است واشنگتن از اقدام مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کند، افغانستان 44 سال درگیر جنگ بوده است و آمریکا نمی‌خواهد شاهد بازگشت درگیری‌ها در این کشور باشد.

این سخنگو که نامش در گزارش ذکر نشده، همچنین تصریح کرد: مردم افغانستان نیز خواستار تداوم جنگ در کشورشان نیستند.

این درحالی است که «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً با انتشار پیامی در «ایکس» ضمن اعلام حمایت از احمد مسعود گفته بود که 10 سپتامبر با نمایندگان جبهه پنجشیر دیدار می‌کند.

وی در این پیامی با افشای ارتباط دیرینه با مسعود تاکید کرده بود احمد مسعود در حین ارائه گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در مورد خروج آمریکا از افغانستان که در 9 سپتامبر منتشر می‌شود، حضور خواهد داشت.

از سوی دیگر «علی میثم نظری» مسئول روابط خارجی جبهه پنجشیر نیز در پیامی در «ایکس» خواستار حمایت آمریکا از مبارزه مسلحانه علیه طالبان شده بود و گفته بود: «ما باور داریم که با حداقل حمایت می‌توانیم تروریسم را در داخل افغانستان شکست دهیم».

فاکس نیوز اما گزارش داد با توجه به بحران‌های جهانی متعدد و نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری جنجالی در آمریکا، به نظر نمی‌رسد دولت واشنگتن تمایلی به بحث درباره وضعیت افغانستان، سه سال پس از خروج، داشته باشد.
این رسانه همچنین اشاره کرد که مقاومت علیه طالبان از سوی آمریکا و غرب نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام/.