تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3766474
شناسه : 3766474
تاریخ :
«بی‌بی» زیر گیوتین بحران امنیتی در اراضی اشغالی اقتصاد ایران: در پی ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و همچنین مهار عملیات های مقاومت فلسطین در کرانه باختری، نتانیاهو زیر تیغ تیز انتقادات قرار گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به دنبال اعلام استرداد اجساد ۶ اسیر دیگر از غزه، همه صهیونیست‌ها را به نافرمانی مدنی دعوت کرد و گفت نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست و باید او را سرنگون کرد.

همچنین بنی گانتز رهبر حزب موسوم به «اردوگاه دولت» و عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کشته شدن ۶ اسیر دیگر در غزه، صبح دردناک دیگری را برای اسرائیلی‌ها رقم زد.

گانتز تصریح کرد که نتانیاهو به جای نجات جان اسرا، به فکر نجات ائتلاف خود است که تندروها بر آن حاکم هستند.

وی با اشاره به اینکه اسرا در غزه در حال کشته شدن هستند، ساکنان شمال آواره شدند و جامعه اسرائیلی فروپاشیده، همه اسرائیلی‌ها را به تظاهرات به منظور سرنگونی نتانیاهو فراخواند.

همچنین عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی در واکنش به این رخدادها، گفت که آیا محور فیلادلفیا ارزش جان اسرای کشته شده را دارد؟

«اورنا باربیبای» وزیر و عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به اعضای کابینه نتانیاهو گفت: امروز چه حالی دارید؟ آیا محور فیلادلفیا ارزش جان اسرایی که کشته شدند، را دارد؟

در همین حال، خواهر یاردن بیباس یکی از اسرای صهیونیست کشته شده که اجسادشان از غزه بازگردانده شد، تاکید کرد که آن‌ها به دست نتانیاهو و اعضای کابینه او کشته شدند.

از سوی دیگر، «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد کابینه امنیتی و سیاسی باید سریعاً تشکیل جلسه داده و در تصمیم روز پنج‌شنبه خود مبنی بر ابقای نیروها در محور فیلادلفیا تجدیدنظر کند.

گالانت گفت که زمان برای اسرای صهیونیست که در غزه کشته می‌شوند رو به پایان است و باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را نجات داده و به میان خانواده‌هایشان بازگردانیم.

در همین راستا، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با روزنامه تایمز اسرائیل تاکید کرد که استرداد اجساد این ۶ اسیر بهترین گواه و دلیل است بر اینکه فشار نظامی بدون اقدام سیاسی و دیپلماتیکِ موازی تنها به معنی کشته شدن اسرا خواهد بود.

وی گفت متأسفانه نتانیاهو تنها بر فشار نظامی متمرکز شده و هرگونه اقدام دیپلماتیک از جمله امضای توافق مبادله اسرا را نادیده می‌گیرد.

یک مسئول امنیتی بلندپایه صهیونیست در گفتگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهار داشت که اصرار بر ماندن در محور فیلادلفیا یا دیگر بندهایی که تنها مذاکرات را به بن‌بست می‌کشاند، در کنار ادامه حمله زمینی به غزه و هدف قرار دادن رهبران حماس، جان دیگر اسرا در غزه را هم به خطر می‌اندازد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق می‌شود تا کابینه ائتلافی‌اش منحل نشود.

این مقام مسئول تاکید کرد که ظرف یک ماه آینده هیچ اسیری در غزه زنده نمی‌ماند.

یوعاز هاندل وزیر سابق ارتباطات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که استرداد جسد هر یک اسیر اسرائیلی، شکستی برای کل این رژیم است.

هاندل گفت قلب ما به درد آمده و نمی‌دانیم چگونه با خانواده‌های اسرایی که حدود یک سال است در سختی هستند، همدردی کنیم. وی گفت استرداد زنده اسرا وظیفه همه ما است و ما در این هفته بهای سنگینی پرداخت کردیم، زیرا شمار زیادی از نظامیان کشته شدند و اکنون نیز اجساد ۶ نفر از اسرا را بازگرداندیم.

خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد که از زمان ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر و دیگر رهبران حماس، نتانیاهو و کابینه او احساس پیروزی بی‌سابقه‌ای می‌کنند و سرخوش هستند اما تظاهرات‌هایی که از فردا همزمان با انتشار اخبار رسمی در مورد اجساد اسرای کشته شده در غزه آغاز خواهد شد، این معادله را به کلی تغییر خواهد داد.

خبرنگاران صهیونیست عنوان کردند که فشار نظامی به تنهایی به هیچ وجه نمی‌تواند به استرداد اسرا منجر شود و این را گفتند صرفاً برای اینکه خانواده‌های اسرا را ساکت کنند و اکنون کاملاً مشخص شده که این درست نیست و فشار نظامی کارساز نیست و مقامات در واقع علناً اعلام کردند که جان اسرا آنگونه که باید، برایشان اهمیت ندارد.

«نعمه لازینی» عضو کنست رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که فردا همه ما به خیابان‌ها می‌آییم. او گفت بی‌خیالی کابینه باعث کشته شدن اسرا شده و این فاجعه ادامه خواهد داشت و درد و رنج آن ما را از بین خواهد برد.

کمیته خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با صدور فراخوان‌هایی خواستار برگزاری تظاهرات‌های گسترده برای تعطیلی کامل دولت و دعوت به امضای فوری توافق مبادله اسرا شده است.

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم عنوان کرد که نتانیاهو همچنان ساکت است و پاسخی نمی‌دهد. کمیته خانواده‌های اسرای صهیونیست هم گفته او نباید بیش از این خود را پشت سخنگوی ارتش پنهان کند و باید اسرائیلی‌ها را از حقیقت هرج و مرج و آشوب ایجاد شده مطلع کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه امشب جلسه مهم و اضطراری اتحادیه‌های کارگری هستدروت برگزار می‌شود، تاکید کرد که احتمالاً رژیم صهیونیستی به سمت اعتصاب سراسری پیش خواهد رفت.

یسرائیل هیوم همچنین بیان کرد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز خطاب به خانواده‌های اسرا گفته که شرمنده‌ایم نتوانستیم فرزندانتان را سالم بازگردانیم.

خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کردند که استرداد اجساد اسرا نتیجه مستقیم شکست مذاکرات و توافق توسط نتانیاهو است.

الیور لیوی خبرنگار شبکه عبری زبان کان خاطر نشان کرد که ۶ اسیر اسرائیلی که تا چند روز پیش در قید حیات بودند و امروز اجسادشان بازگردانده شد، دلیل واضح و روشنی است بر اینکه فشار نظامی به تنهایی و بدون تلاش سیاسی و مذاکره راه به جایی نخواهد برد و تنها به کشته شدن اسرا منجر خواهد شد.

این در حالی است که در پی کشته شدن ۶ اسیر دیگر از غزه، عملیات تیراندازی در شمال غرب الخلیل و کشته شدن ۳ نظامی طی آن، در اوج آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، مسئولان صهیونیست به جان هم افتاده و هر کدام دیگری را مقصر وضعیت کنونی و عدم دستیابی به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه معرفی می‌کنند.