تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766468
شناسه : 3766468
تاریخ :
وجود ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان البرز اقتصاد ایران: کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از وجود ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی در این استان خبر داد و گفت: در ماه حدود ۱۲۰۰ نفر در بیمارستان امام علی (ع) کرج دیالیز می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز شهرام صیادی از بخش دیالیز مجتمع آموزشی و درمانی امامی علی (ع) کرج بازدید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با کادر درمان و مسئولان بخش دیالیز در مورد ظرفیت‌ها و چالش‌ها گفت وگو کرد و همچنین نحوه ارائه خدمات دیالیز را مورد بررسی قرار داد.

صیادی در حاشیه این بازدید با توجه به اهمیت دیالیز در بیماران کلیوی گفت: یکی از آثار مخربی که عدم کنترل بیماری دیابت ایجاد می‌کند آسیب به کلیه‌ها و دیالیز است.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام علی (ع) ۱۸ تخت فعال دیالیز وجود دارد که در سه شیفت فعال است و در ماه حدود ۱۲۰۰ نفر در این مرکز دیالیز می‌شوند.

صیادی خاطر نشان کرد: در استان البرز ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد و دیالیز یک روش درمانی برای بیمارانی است که کلیه‌هایشان به طور کامل عمل نمی‌کند و سموم و فضولات بدن را از طریق دستگاه دفع می‌کند. در واقع این روش کمک می‌کند این بیماران طول عمر و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.