تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3766454
شناسه : 3766454
تاریخ :
فرار به جلوی نتانیاهو در ماجرای هلاکت ۶ اسیر صهیونیست اقتصاد ایران: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن در پیش گرفتن سیاست فرار به جلو تلاش کرد از مسئولیت‌پذیری در قبال کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست شانه خالی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که با انتقادات گسترده‌ای در مورد کشته شدن ۶ اسیر اسرائیلی در غزه مواجه شده، با صدور بیانیه‌ای تلاش کرد ضمن فرار به جلو، از مسئولیت مانع تراشی و اهمال در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا شانه خالی کند.

نتانیاهو در این بیانیه تلاش کرد حماس را مسئول جلوگیری از انجام مذاکرات واقعی معرفی کند و مدعی شود که تلاش‌های وی برای آزادی اسرای اسرائیلی از دسامبر سال گذشته آغاز شده است.

این در حالی است که بیشتر شخصیت های سیاسی و رسانه ای در تل آویو و حتی تیم مذاکره کننده اسرائیلی معتقدند که نتانیاهو برای طولانی کردن روند جنگ و فرار از محاکمه احتمالی پس از جنگ، در روند توافق مانع تراشی می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این بیانیه ضمن تهدید حماس مدعی شد که حماس هزینه کشتن اسرای اسرائیلی و عناصر پلیس را خواهد پرداخت.

روزنامه صهیونیستی یدیوت آحارونوت به نقل از یک منبع مسئول در این رابطه گزارش داد که ۳ نفر از ۶ اسیری که در غزه کشته شده‌اند، جزو لیستی بودند که حماس با بازگرداندن آنها به سرزمین‌های اشغالی در صورت تبادل موافقت کرده بود.

نتانیاهو همچنین مدعی شده است که به محقق ساختن توافق تبادل اسرا برای بازگرداندن باقیمانده اسرای اسرائیلی و تضمین امنیت اسرائیل متعهد است!