تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766415
شناسه : 3766415
تاریخ :
رشد اقتصادی خراسان جنوبی با وفاق و انسجام محقق می‌شود اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اگر می‌خواهیم به جهش اقتصادی برسیم باید با وفاق و انسجام و بدون نگاه سیاسی به دنبال جذب سرمایه و جهش تولید باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با رئیس کمیسیون بانک‌های خراسان جنوبی که به مناسبت هفته بانکداری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یک رویکرد تعاملی بین دستگاه‌ها و نهادهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی وجود دارد و یک همدلی در این مجموعه‌ها حاکم است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: همگرایی و همسویی در عمل، بی شک نتیجه می‌دهد و برای رشد و توسعه در حوزه اقتصادی باید با هم هماهنگ باشیم.

ذاکریان ادامه داد: اگر به دنبال حکمرانی یکپارچه اقتصادی هستیم همه ارکان اقتصاد باید هماهنگ با هم عمل کرده و به پیش روند.

وی با اشاره به اینکه در حکمرانی یکپارچه اقتصادی بانک‌ها نقش خاص و ویژه ای دارند، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه‌های اجتماعی چون افزایش جمعیت بانک‌ها، یک عنصر مؤثر و مهم هستند و اگر بانک‌ها وظایف خود در این زمینه را به درستی انجام ندهند سیاست جوانی جمعیت با موفقیت مواجه نخواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین اگر به دنبال افزایش آمار ازدواج هستیم نیز اگر بانک‌ها نتوانند به موقع تسهیلات و مشوق‌های مدنظر در این زمینه را پرداخت کنند باز هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

ذاکریان با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی، سیاسی و ورزشی نیز شرایط به همین گونه است، گفت: باید به تأثیرات بانک در حوزه‌های مختلف توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ وقت حوزه اقتصادی را از سایر حوزه‌ها جدا نمی‌بینیم، اظهار کرد: اگر به دنبال یک حکمرانی فراگیر و یکپارچه هستیم باید موضوعات را از ابعاد گوناگون و متنوع تحلیل کرده و به عنوان مثال یک موضوع فرهنگی یا اقتصادی را تنها از جنبه فرهنگی و یا اقتصادی صرف نبینیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر می‌خواهیم به جهش اقتصادی برسیم با وفاق ملی و بدون نگاه سیاسی و همگرا به دنبال جذب سرمایه و جهش تولید باشیم.

ذاکریان بیان کرد: هدف ما از همه فعالیت‌ها و اقدامات منتفع شدن مردم به منظور ایجاد حداکثر رضایتمندی ذی نفعان است.