تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3766412
شناسه : 3766412
تاریخ :
پایان قرعه‌کشی ایران‌خودرو/ ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر ثبت نام کردند اقتصاد ایران: مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در این دور از قرعه کشی ایران خودرو، تعداد پروفایل‌های تشکیل شده توسط متقاضیان ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۶۴ هزار بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو در مراسم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو اظهار کرد: در این دوره از قرعه کشی، تعداد پروفایل‌های تشکیل شده توسط متقاضیان ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۶۴ هزار بود که از این تعداد تعداد متقاضیانی که در طرح عادی به بانک مراجعه و حساب وکالتی افتتاح کردند یک میلیون و ۷۰۳ هزار و ۶۳۳ مورد بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد سفارش گذاری متقاضیان در مجموع ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ مورد بود که از این میزان تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ مورد، تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ مورد، تعداد سفارش طرح فرسوده ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز ۶۹ هزار و ۸۵۵ مورد بوده است.

تقدسی بیان کرد: در این دوره ۸۰۷ هزار و ۳۰۵ نفر روش خرید از طریق پیش فروش را انتخاب کردند. تعداد متقاضیان روش فوق‌العاده نیز ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر بوده‌اند.

۳ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر در طرح قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کردند

گفتنی است، پس از برگزاری قرعه‌کشی، متقاضیانی که مطابق با ظرفیت فروش در قرعه‌کشی پذیرفته می‌شوند، به مرور تا پایان سال بر اساس نوع روش فروش (فوق‌العاده یا پیش فروش) برای انعقاد قرارداد فراخوان خواهند شد.

البته پس از قرعه کشی و تعیین مشتریان منتخب بر اساس ظرفیت فروش، استعلام از نهادهای ذی‌ربط از جمله ثبت احوال، فراجا و تأیید شرایط متقاضیان در طرح‌های مختلف فروش، انجام و فراخوان واریز وجه آغاز می‌شود. مشتریان در فروش فوق‌العاده، به مدت ۱۰ روز مهلت خواهند داشت تا برای واریز وجه اقدام کنند.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که متقاضیان در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویتِ کسب شده متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد مهلت خواهند داشت. (مصوبه ۴۷۳ و۵۶۳ شورای رقابت در این خصوص رعایت خواهد شد).