تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3766333
شناسه : 3766333
تاریخ :
نشست بریکس فرصتی برای زنده نگه داشتن نام فلسطین اقتصاد ایران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: حضور در نشست بریکس، فرصتی شد تا بتوانیم یاد و نام مردم مظلوم فلسطین را در جایی که کمتر از آن سخن به میان می آید؛ زنده نگه داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، به تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در ۱۰ شهریور سال ۱۳۷۱ اشاره کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، یکی از ۴ نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه دفاع زمینی از حریم هوایی ایران را برعهده دارد از این رو، این روز را به همه آنها به جهت دفاع از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوئیم و امیدواریم در صیانت و حفاظت مرزهای هوایی ما همچنان موفق و پیروز باشند.

وی در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به مسئله وقف در اسلام اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: وقف یکی از سنت‌های حسنه و از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری ای است که از پیامبر و ائمه (ع) برای ما به یادگار مانده است؛ از این رو باید به آن از تمام جنبه‌ها توجه کرد چرا که وقف یکی از مهمترین و زیباترین مسائل اقتصاد اسلامی به شمار می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، همچنین با یادآوری ۱۲ شهریور «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» یاد و نام شهید رئیس علی دلواری، رهبر مبارزان تنگستان و بوشهر که در مقابل قوای انگلیسی ایستادگی کردند را گرامی داشت.

چمران در ادامه ضمن قبولی عزاداری‌های مسلمین و شیعیان جهان در ایام محرم و اربعین حضرت سید الشهدا (ع)، به حضور و شرکت بیش از ۲۲ میلیون زائر عتبات در بزرگترین گردهمایی دینی جهان اشاره و این اتفاق را یک حماسه بی‌بدیل خواند و در توصیف آن اظهار داشت: علی رغم وجود شرایط نامناسب جوی و گرما امسال راهپیمایی عظیمی که در مسیر نجف به کربلا به وقوع پیوست به مراتب بزرگ‌تر از سال‌های قبل بود.

وی افزود: پیاده روی اربعین با حضور مردم سراسر دنیا به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده است و نکته‌ای که این همبستگی را نسبت به سال‌های گذشته متمایز کرد؛ در دست داشتن پرچم فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه بود که امیدواریم این همبستگی و انسجام آنچنان محکم و پابرجا باشد که به آزادی قدس شریف بیانجامد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در پایتخت و در مسیر میدان آئینی امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره و تاکید کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم، موکب ها و هیأت مذهبی در این مراسم هم یک پیام روشن داشت و آن پیام همبستگی و انسجام بود.

وی در ادامه سخنان خود در صحن علنی شورا با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه و حضور در نشست مجمع بریکس عنوان کرد: ما در نشست مفصلی که با حضور کشورهای مختلفی علاوه بر اعضای اصلی بریکس در شهر مسکو برگزار شد؛ روی موضوعات مختلف و مباحث تخصصی به خصوص در حوزه پارلمان شهری و شهرداری‌ها تبادل نظر کردیم. در همین راستا قراردادها و برنامه‌های مختلفی از جمله انعقاد تفاهم نامه تهران و مسکو برای عملیاتی کردن پیمان خواهرخواندگی در این جلسات دنبال شد.

چمران تصریح کرد: حضور در این نشست فرصتی شد تا بتوانیم یاد و نام مردم مظلوم فلسطین را در جایی که کمتر از آن سخن به میان می‌آید را زنده نگه داریم؛ مضافاً بر اینکه ما در همین جلسات واکنش‌های مختلفی در حمایت از مردم فلسطین از سوی نماینده کشور الجزیره را نیز شاهد بودیم.

وی همچنین درگذشت محمدعلی بهمنی، شاعر و غزل سرای ایرانی را به جامعه هنرمندان، شعرا و خانواده وی تسلیت گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در پایان پیروزی ورزشکاران پاراالمپیکی جمهوری اسلامی ایران در کسب عناوین قهرمانی طلا و نقره در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تبریک گفت و امیدواریم تا پایان این دوره از مسابقات، ملت ما شاهد کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران ایرانی باشیم.

چمران همچنین درگذشت خواهر گرامی آقای پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران را تسلیت گفت و برای روح آن مرحومه، طلب غفران الهی کرد.