تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3766332
شناسه : 3766332
تاریخ :
مرکز پایش الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار افتتاح شد اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری هرمزگان از افتتاح مرکز پایش هوشمند و الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در بندرعباس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان، عارف اکبری دادستان مرکز استان، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان، مرکز پایش هوشمند و الکترونیک سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در محل پلیس آگاهی بندرعباس افتتاح و راه اندازی شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: در اجرای دستورات اکید ریاست قوه قضائیه و در راستای تعاملاتی که بین دادستانی کل کشور و فرماندهی کل انتظامی کشور صورت گرفته است، دستورالعمل نظارت بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار ابلاغ شده و از امروز با تلاش مجموعه قضائی و انتظامی استان هرمزگان طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار یک اقدام تحولی و فناورانه است، افزود: اجرای این طرح هم در راستای پیشگیری از وقوع جرم و هم در جهت افزایش ضریب امنیت شهروندان مثمر ثمر خواهد بود.

قهرمانی با اشاره به دیگر آثار اجرای طرح مذکور در جهت کاهش سرقت و مقابله با سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار، تصریح کرد: با اجرای این طرح، دست پلیس پرتر از گذشته می‌شود و اقدامات سنتی که پیش از این انجام می‌شد جای خود را به اقدامات فناورانه با استفاده از هوش مصنوعی و با بکارگیری نرم افزارها و سخت افزارهایی که تهیه و نصب شده‌اند خواهد داد.

وی تصریح کرد: از امروز سارقین در اقصی نقاط استان هرمزگان تحت پایش و نظارت هوشمند پلیس قرار می‌گیرند و با این اقدام هم کشف جرم و هم تعقیب متهمان آسان‌تر و کارآمدتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تأکید کرد: اجرای طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار برای رفع مظنونیت از بعضی سارقان که در محل جرم نبوده‌اند و ممکن بود در روش سنتی تحت تعقیب قرار بگیرند نیز بسیار مؤثر است و بر این اساس، اجرای آن به نفع بعضی از مجرمین اصلاح شده هم خواهد بود.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز در این مراسم با تشکر از حمایت‌های دستگاه قضائی برای افتتاح و راه‌اندازی مرکز پایش سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در بندرعباس گفت: در اجرای توافقاتی که توسط قوه قضائیه و فرماندهی کل انتظامی کشور انجام شده است، سازوکاری فراهم شده تا با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند، سارقین حرفه و خاص مورد رصد و کنترل قرار بگیرند.

وی افزود: بر همین اساس به همه استان‌ها ابلاغ شده تا با استفاده از این روش، نظارت بر سارقان سابقه دار به ویژه در جرایمی نظیر سرقت از بانک، سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌هایی که تأثیر منفی بیشتری در سطح جامعه دارند را در اولویت کاری خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، سارقین حرفه‌ای، شناسایی و دستگیر می‌شوند و با نصب پابندهای الکتریکی تحت مراقبت و رصد قرار می‌گیرند، اظهار داشت: طرح مذکور می‌تواند هم در احساس امنیت جامعه و هم در بحث کاهش سرقت‌ها و مهار سارقین تأثیر مثبت زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که اگر اطلاعات دقیق سارقین جمع‌آوری شود و متهمانی که در اولویت هستند، مورد رصد و پایش مستمر قرار بگیرند، شاهد کاهش سرقت و ارتقای امنیت و احساس امنیت در سطح استان هرمزگان خواهیم بود.