تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766317
شناسه : 3766317
تاریخ :
تنها اثر به‌جامانده از انگلیسی‌ها در بوشهر گورستان ننگ آنها است اقتصاد ایران: بوشهر- نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تنها اثر به‌جامانده از انگلیسی‌ها در بوشهر گورستان ننگ آنها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری اظهار کرد: استان بوشهر دارای تاریخ بزرگ و درخشانی است که پنج بار مورد تهاجم قرار گرفته است و مبارزات ضد استعماری استان به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد.

وی اضافه کرد: دشمن وقتی به این منطقه حمله کرد متوجه شد که پایه اصلی اقتدار در منطقه ایران و بنادر ایران در حوزه خلیج فارس به ویژه بوشهر است؛ مردم این دیار به خوبی مقابل متجاوزان ایستادند و درس بزرگی به آنها دادند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انگلیسی‌ها چهار بار به استان بوشهر جمله کرده‌اند، ادامه داد: مردم این استان با حکم علمای دینی به جهاد پرداختند و با حماسه‌سازی سرداران بزرگ این دیار حماسه‌های بزرگی خلق شد.

وی بیان کرد: در تاریخ جهان انگلیسی‌ها به هر جایی حمله کرده‌اند، آثار استعماری خود را در آنجا بر جای گذاشته‌اند ولی در استان بوشهر به خاطر عالمان بزرگان و سرداران بزرگ فقط یک نماد از انگلیسی‌ها وجود دارد و آن قبرستان انگلیسی‌ها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هیچ آثار فرهنگی و تاریخی از انگلیسی‌ها بر جای نمانده است تاکید کرد: در بوشهر فقط گورستان ننگ انگلیسی‌ها بر جای مانده است.

وی شهید رئیسعلی دلواری را نماد مبارزه با بیگانگان دانست و ادامه داد: بعد از شکست سخت انگلیسی‌ها در دلوار، این کشور دیگر جرات حمله به هیچ کشور را نداشته است.

وی با بیان اینکه رئیسعلی دلواری مکتب دیانت و مجاهدت را در دنیا نهادینه کرد افزود: استعمارگران پس از شکست سنگین در استان بوشهر به سراغ استعمار فرانو رفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مقاومت به فرهنگ مردم استان بوشهر تبدیل شده است و در منظومه ولایت‌مداری آماده دفاع درم قابل دشمن و قطع کردن دست متجاوزین هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: مردم استان بوشهر آماده هستند که اگر دشمن خطایی انجام دهد، خلیج فارس را به گورستان ننگ آنها تبدیل کنند.