تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3766312
شناسه : 3766312
تاریخ :
حماس: آمریکا و نتانیاهو مسئول کشته شدن اسرای صهیونیست هستند اقتصاد ایران: یک عضو ارشد حماس، دولت آمریکا و شخص بنیامین نتانیاهو را مسئول کشته شدن اسرای صهیونیست خوانده و تصریح کرد که آنها در حملات موشکی صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به کشف جنازه ۶ اسیر صهیونیست در غزه گفت که اشغالگران مسئول مرگ اسرای اسرائیلی در نزد مقاومت هستند، چرا که همچنان به نسل کشی در غزه ادامه می‌دهند و از رسیدن به توافق آتش بس فرار می‌کنند.

وی همچنین آمریکا را به علت حمایت و پشتیبانی کامل از صهیونیست‌ها و مشارکت در این تجاوز از دیگر مسئولان مرگ اسرای صهیونیست دانست.

الرشق گفت: اسرای اسرائیلی با موشک باران صهیونیست‌ها به کام مرگ کشیده شده‌اند. بایدن اگر اصرار به زنده ماندن اسرا دارد، باید حمایت از دشمن صهیونیستی با پول و سلاح را متوقف کرده و به اشغالگران برای پایان تجاوز فشار وارد کند.

این عضو ارشد حماس ابراز داشت که نتانیاهو و کابینه افراطی وی و تمامی حامیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه هزینه این جنایت‌های وحشیانه و نسل کشی علیه ملت فلسطین از ۱۱ ماه پیش تاکنون را پرداخت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که دولت آمریکا و شخص بایدن نیز مسئول جنایت‌های روزانه در غزه است که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار شهید و مجروح داشته و ۶۹ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

عزت الرشق در پایان تصریح کرد که حماس اهمیت بیشتری از بایدن نسبت به زنده بودن اسرای اسرائیلی در نزد خود داشته است، به همین علت با مصوبه شورای امنیت در این خصوص موافقت کرد، اما نتانیاهو این مصوبه را رد کرده و دولت آمریکا نیز تسلیم شروط نتانیاهو شد که تنها برای توقف مذاکرات آتش بس طراحی شده بود.

از سوی دیگر خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه و هیأت اسرا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که ۶ اسیری که جنازه آنها از نوار غزه بازگشته است، اگر نتانیاهو با حماس به توافق رسیده بود الان زنده بودند. هیأت مذکور خواستار توقف بهانه‌تراشی‌های نتانیاهو در این زمینه شده و تبادل فوری اسرا را مطالبه کرده است.