تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3766282
شناسه : 3766282
تاریخ :
انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل شکست نظام دو قطبی جهان بود اقتصاد ایران: رئیس هیأت مدیره انجمن علمی دفاع مقدس ایران گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل شکست نظام دو قطبی جهان در سال ۱۹۹۱ بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، چهاردهمین جلسه هیأت مدیره انجمن علمی دفاع مقدس ایران عصر دیروز شنبه ۱۰شهریور با حضور سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی رئیس هیأت مدیره، سردار بهمن کارگر نائب رئیس هیأت مدیره، علی اصغر جعفری، محسن اسماعیلی، سردار احمد غلامپور، مینو اصلانی از اعضای هیأت مدیره، علی محمد نایینی بازرس هیأت مدیره»، رؤسای کارگروه ها و مدیران کمیته های تخصصی انجمن در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرلشکر صفوی رئیس هیأت مدیره انجمن در رابطه با اهمیت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بدون تردید یکی از عوامل شکست نظام دو قطبی جهان در سال ۱۹۹۱ و شکل گیری نظام جدید جهانی و یا چند جانبه گرایی و چند قطبی قدرت در روابط بین الملل، انقلاب اسلامی ایران بود.

سرلشکر صفوی افزود: دفاع مقدس به عنوان یک جنگ منطقه ای با تأثیرات بین المللی که در طول جنگ های گذشته و بعد از جنگ های جهانی یک دفاع بی نظیر با رهبری حضرت امام و نیروهای بسیجی که به کمک سپاه ارتش آمدند است. این شرایط و وحدت منجر به پیروزی در دفاع مقدس و در ادامه آن شکل گیری جبهه مقاومت شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن علمی دفاع مقدس گفت: در ابتدای جنگ دو نظر حاکم بود؛ یک نظر که بنی صدر مطرح میکرد و مبنی بر سازش و کنار آمدن با آمریکایی ها بود و نظر دوم نظر امام و مقام معظم رهبری بود که تاکید بر مقاومت داشتند و همین نظر مقاومت بود که باعث پیروزی در جنگ شد.

سرلشکر صفوی در رابطه با اهمیت انجمن علمی دفاع مقدس گفت: امیدوار هستیم این انجمن علمی دفاع مقدس بتواند فرهنگ دفاع مقدس را که فرهنگ معرفتی و فرهنگ عشق به اسلام و ایران است و به زبان های مختلف در حال فعالیت است، پیام مقاومت که حاوی عزت و آزادی است مخابره کند.

در ادامه جلسه جعفری دبیر هیأت مدیره گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجمن در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را ارائه داد. همچنین برنامه های اختصاصی گروه های مطالعاتی انجمن به تصویب اعضای هیأت مدیره رسید.

در ادامه جلسه مدیران کمیته های روابط عمومی، فضای مجازی و رسانه های نوین و آموزش و پژوهش گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود را به اعضای هیأت مدیره ارائه کردند.