تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766198
شناسه : 3766198
تاریخ :
ضرورت بهره‌مندی کاروان‌های زیارتی از ظرفیت روحانیان توانمندو جوان اقتصاد ایران: سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت استفاده از روحانیان جوان و توانمند در کاروان‌های حج و زیارت تاکید کرد و گفت: باید در راه گزینش این افراد سخت گیری‌ها را کاهش داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح یک‌شنبه در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان سمنان و همچنین مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران به میزبانی دفتر خود در سمنان بر ضرورت استفاده از روحانیان جوان در کاروان‌های حج و زیارت تاکید کرد و گفت: باید در راه گزینش این افراد سخت گیری‌ها را کاهش داد.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید حج و زیارت به آن توجه کند کاستن از سخت گیری‌های بعضاً بی مورد است این سخت‌گیری‌ها در انتخاب روحانیان کاروان‌ها گاهی سبب می‌شود نیروهای جوان کمتر حضور یافته و توفیق حضور داشته باشند.

امام جمعه سمنان گفت: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در بین روحانیان جوان داریم که نمونه آن حضور ۹۰۰ روحانی بومی استان فقط در قم است لذا باید با کاستن از سخت‌گیری‌ها از ظرفیت‌های این جوانان نیز بهره برد.

مطیعی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در اعزام حجاج به تمتع و عمره اهمیت دارد حضور روحانیان معین و معینه کاروان‌ها است یعنی برادران و خواهرانی که به کمک زائران در مسائل شرعی بیایند.

وی با بیان اینکه حضور معینه ها در کاروان‌های حج استان سمنان ضرورت دارد و بسیار هم کمک کننده است به خصوص برای خانم‌ها که مسائل شرعی را با فراغ بال بیشتری برای معینه‌های کاروان‌ها بیان سازند، افزود: در زمینه حضور معینه ها در استان سمنان باید اقدامی صورت گیرد به خصوص تاکید بر بومی بودن به واسطه آشنایی با استان است که در صورتی که این امر انجام شود بسیار مثبت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خیلی از مشکلات خاص حجاج خواهر در حج و سفرهایی از این دست بهتر است که با بانوان مطرح شود زیرا این افراد با معینه ها راحت‌تر ارتباط برقرار خواهند کرد، گفت: اساس حضور معینه ها و معین‌ها کار بسیار خوبی است و بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حج و زیارت در این زمینه پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشته است.

مطیعی ادامه داد: مباحثی مانند نرم افزارهای کمک کننده به حج، موضوع نرم‌افزار مسافر قبله و حج و زیارت از آن دست کارهای ماندگار و به روزی است که خوشبختانه به خوبی از سوی حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری انجام شده و به حجاج هم کمک کننده است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات خوب حضور روحانیان در کنار زائران این است که حجاج اطمینان خاطر پیدا می‌کنند، تاکید کرد: حضور روحانیان در کنار کاروان‌ها اطمینان بخش است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خاتمه گفت: همچنین شاهد هستیم که بسیاری از مسائل و بدبینی‌ها برای افراد اصلاح می‌شود و این می‌تواند به آرامش خاطر حجاج و زائران هم کمک شایانی کند کما اینکه تجربیات بسیاری در این زمینه را شاهد بودیم.