تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3766160
شناسه : 3766160
تاریخ :
تصحیح «مجمع البحار» روانه بازار نشر شد اقتصاد ایران: کتاب «مجمع البحار» نوشته محمدتقی مظفر کرمان (مظفر علیشاه) با تصحیح مینا خادم الفقرا توسط انتشارات یادمهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مجمع البحار» نوشته محمدتقی مظفر کرمان (مظفر علیشاه) به تازگی با تصحیح مینا خادم الفقرا توسط انتشارات یادمهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب تفسیر منثور سوره حمد بر مبنای بحرالاسرار است.

کتاب «مجمع البحار» تفسیر منظوم سوره حمد در قالب مثنوی است. که توسط محمد تقی مظفر کرمانی (مظفر علیشاه)، حکیم، عالم و عارف اوایل دوره قاجار، به رشته تحریر در آمده است. مفسر سوره مبارکه حمد را بر اساس اندیشه وحدت وجود شیخ محی الدین بن اعرابی معروف به شیخ اکبر، تأویل کرده است. ابتدا بحرالاسرار را به نظم کشیده و پس از آن در شرح این اثر، به جهت درک آسان‌تر خواننده، مجمع البحار را به نثر، به نگارش درآورده است.

مینا خادم الفقرا مصحح این کتاب، دانش آموخته دکترا زبان و ادبیات فارسی و پژوهشگر عرفان، فلسفه و اسطوره، هر دو اثر را بر اساس نسخه اساس تصحیح کرده است.

تصحیح بحرالاسرار به وسیله انتشارات رامان سخن در سال ۱۴۰۱ و تصحیح مجمع البحار به وسیله انتشارات یاد مهر در سال ۱۴۰۳ عرضه شده است.