تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3766153
شناسه : 3766153
تاریخ :
درخواست الازهر برای تحریم گسترده رژیم صهیونیستی اقتصاد ایران: الازهر مصر با هشدار درباره اهداف شوم رژیم اشغالگر از لشکرکشی گسترده به کرانه باختری، خواستار اقدام جدی جامعه جهانی و به ویژه جهان اسلام برای مقابله با ماشین کشتار اسرائیل شده و بر لزوم فعال‌سازی مجدد کمپین‌های تحریم ضد این رژیم تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، الازهر مصر شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله گسترده ارتش رژیم اشغالگر به شمال کرانه باختری، با صدور بیانیه‌ای نسبت به اهداف این رژیم از عملیات‌های خود در کرانه باختری هشدار داده و خواستار تلاش‌های مشترک برای تحریم اسرائیل و مقابله با ماشین کشتار آن علیه فلسطینی‌ها شد.

در بیانیه الازهر شریف آمده است: ما به شدت تجاوزات تروریستی صهیونیست‌ها به شهرهای کرانه باختری و تخریب بخش وسیعی از جاده‌ها، تاسیسات، خانه‌ها، ریختن خون ده‌ها نفر و مجروح شدن و بازداشت صدها تن را به شدت محکوم می‌کنیم.

الازهر به همه جهان هشدار داد که یک طرح توطئه آمیز صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری در حال اجراست که هدف از آن تصاحب املاک فلسطینی‌ها، یهودی‌سازی کرانه باختری، کشتار فلسطینی‌ها در این منطقه، ارتکاب جنایت نسل کشی جدید در سایه همدستی و ناتوانی بی‌سابقه بین‌المللی مقابل این جنایات و مشغول شدن جهان به جنایت‌های روزانه رژیم اشغالگر در نوار غزه است.

الازهر همچنین با هشدار درباره خطر این تجاوزات بر امنیت و ثبات کل منطقه، از جامعه بین‌المللی و همه طرف‌های فعال خواست تا مسئولیت خود را در قبال ماشین کشتار صهیونیستی ضد فلسطینی‌ها بر عهده بگیرند، با این توحش مقابله کنند و همه تلاش‌های خود را برای توقف جنایات و توطئه‌های صهیونیست‌ها به کار بگیرند.

الازهر از جهان اسلام خواست تا از همه امکانات در سطح سیاسی، دیپلماسی و ملی و همه منابع قدرت خود برای حمایت از خون فلسطینی‌ها، مسجد الاقصی و شهر قدس و پاسخ به تجاوزات اشغالگران استفاده کرده و کمپین تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را مجدداً فعال سازی کنند.

در پنجمین روز لشکرکشی گسترده ارتش اشغالگر به شمال کرانه باختری، تاکنون 23 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و منابع فلسطینی گزارش دادند که طبق آمار رسمی، تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به 677 نفر افزایش یافت که بیش از 150 نفر از آن‌ها کودک هستند.

انتهای پیام/