تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3766146
شناسه : 3766146
تاریخ :
افزایش قربانیان سیل بنگلادش به حدود ۶۰ نفر اقتصاد ایران: شمار قربانیان سیل مرگبار در بنگلادش به دست کم ۵۹ نفر افزایش پیدا کرد و همچنان بیش از پنج میلیون نفر تحت تاثیر این سیل ویرانگر هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت مدیریت بحران بنگلادش اعلام کرد که شمار قربانیان سیل مرگبار این کشور به دست کم ۵۹ نفر افزایش یافته است. به گفته این وزارت ۱۱ منطقه این کشور تحت‌الشعاع آثار ناشی از جاری شدن سیل هستند.

باران موسمی در بنگلادش و طغیان رودخانه‌ها در بخش‌هایی از هندوستان حدود دو هفته است که این کشور را دچار بحران کرده و منجر به مرگ و میر و بی‌خانمان شدن ساکنان شده است.

بنگلادش محل تقاطع بیش از ۲۰۰ رودخانه است. به گفته مقامات، ۵ میلیون ۴۵۷ هزار و ۷۰۲ نفر در ۵۰۴ ناحیه شهرداری در ۱۱ منطقه تحت‌تاثیر سیل قرار گرفته‌اند. کارشناسان هواشناسی سیل گسترده در این کشور را نه تنها به باران‌های موسمی و طغیان رودخانه‌ها بلکه به آثار ناشی از پدیده «ال‌نینو» و تغییرات اقلیمی نسبت می‌دهند.

مرکز هشدار و پیش‌بینی آب‌وهوای بنگلادش اوایل هفته به‌دلیل عدم پیش‌بینی درست شدت بحران، با انتقادات شدیدی روبه‌رو شد. مقامات این مرکز اما می‌گویند که علت این پیش‌بینی ناقص، عدم اطلاع‌رسانی از سوی همتایان آنها در مناطق بالادستی رودخانه‌های مشترک با هندوستان بوده است.