تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3766145
شناسه : 3766145
تاریخ :
فدراسیون شمشیربازی و لزوم توجه به سایر اسلحه‌ها اقتصاد ایران: نباید فراموش کرد که بعد از پایان المپیک دیگر بهانه‌ای برای توجه صرف به سابر وجود ندارد و باید از حالا به فکر حضور تمام اسلحه‌ها و مدال‌آوری فلوره و اپه در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه این رشته‌ها در المپیک ۲۰۲۸ بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تقریبا نزدیک یک ماه است که از المپیک پاریس می‌گذرد و در این مدت هیچ خبری از برگزاری مسابقات در شمشیربازی نیست که البته این موضوع عجیب نیست اما موضوع آنجاست که مدت‌ها قبل از المپیک هم هیچ مسابقه بین‌المللی یا اردوی مستمری برای اسلحه‌های دیگر یعنی فلوره و اپه برگزار نشد و تنها نزدیک به اعزام‌ها به خصوص برای مسابقات قهرمانی آسیا در کویت که قبل از المپیک برگزار شد فدراسیون در بعضی اسلحه‌ها همزمان اردو و انتخابی متصل به اعزام در نظر گرفت.

حتی در آن مقطع شاهد بودیم که تیم فلوره مردان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشد و به مسابقه دیگری با کیفیت پایین تر رفت. این تصمیم در حالی گرفته شد که کاملا مشخص است ارزیابی عملکرد یکساله یک فدراسیون در خصوص تیم ملی و کادر فنی آنها منهای مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی، مسابقات قاره‌ای و قهرمانی آسیا است.

همچنین در بعضی از اسلحه‌ها به دلیل عدم اعزام کامل نفرات در مسابقات تیمی از نفرات سایر اسلحه‌ها استفاده شد که این موضوع نیز در نوع خود جالب بود. بهتر است برای بهبود عملکرد سایر اسلحه‌ها فدراسیون اردوهای مستمر ‌و مسابقات برون مرزی را در نظر بگیرد که بتواند در آن سطح فنی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهد ‌‌و برای مسابقاتی با سطح بالاتر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

ستلایت ارومیه اولین رقابت بین المللی شمشیربازی بعد از المپیک

برگزاری مسابقات ستلایت با جوایز نقدی بسیار پایین، اعزام تیم‌ امید به مسابقات عراق با سه نفر و عدم اعزام نفرات چهارم با توجه به نزدیکی مسافت در جای خود قابل بحث است اما نباید از برگزاری لیگ اسلحه سابر فردای مسابقات ستلایت ارومیه و عجله احتمالی فدراسیون برای بسته شدن پرونده لیگ و تاثیر آن بر کاهش کیفیت فنی مسابقات لیگ غافل ماند. البته جالب است که با توجه به بین المللی بودن مسابقات ستلایت ارومیه خبری از اردوی نفرات برتر رده بندی نیست.

نباید فراموش کرد که بعد از پایان المپیک دیگر بهانه‌ای برای توجه صرف به سابر وجود ندارد و باید از حالا به فکر حضور تمام اسلحه‌ها و مدال‌آوری فلوره و اپه در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه این رشته‌ها در  المپیک 2028 بود. باید دید فدراسیون شمشیربازی چه برنامه‌ای برای اردوهای مستمر اسلحه‌های خود در آقایان و بانوان و همچنین مسابقات بین المللی و داخلی که در تقویم جهانی همچون کلاس A جوانان تهران  ( آبان 1403)آمده است دارد ؟

آیا برنامه‌ای برای اعزام نفرات اسلحه‌های اپه و‌فلوره به جام های جهانی دارد؟ آیا در کنار تیم بزرگسالان برنامه تیم‌های پایه و کادر فنی آنها برای مسابقات زیر 23 سال ،جام جهانی تهران و قهرمانی آسیا در رده‌های سنی مشخص است؟

آیا کادر فنی سایر اسلحه‌ها در رده سنی بزرگسالان چه در آقایان و چه در بانوان برای مسابقات پیش رو که شامل جام های جهانی ‌و قهرمانی های آسیا و جهان می‌شود به خصوص قهرمانی آسیا و جهان  که حدودا در خرداد و تیر ماه 1404 برگزار می‌شود مشخص شده است  یا همان برنامه تکراری و عدم اعزام نفرات در رشته های دیگر و مشخص نبودن کادر فنی آنها و اردوهای نزدیک به اعزام مد نظر می‌باشد.

انتهای پیام/