تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3766143
شناسه : 3766143
تاریخ :
دوره‌های کوچینگ با مدرک وزارت علوم از موسسه هفتاد اقتصاد ایران: طبق آخرین گزارش انجام‌شده توسط فدراسیون بین‌المللی کوچینگ، ارزش این صنعت در سال گذشته حدود ۲.۸۴۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

همچنین، تعداد کوچ‌های حرفه‌ای در سراسر جهان به 71000 نفر رسیده است که این آمار به‌خوبی نشان‌دهنده رشد چشمگیر و اهمیت کوچینگ در سطح جهانی می‌باشد.

یکی از مجموعه‌های داخلی پیشرو داخلی که برگزارکننده دوره‌های کوچینگ می‌باشد، موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد (https://haftad.org/) نام دارد که مدرک معتبر وزارت علوم را به شرکت‌کنندگان خود ارائه می‌دهد.

معرفی صنعت کوچینگ

کوچینگ روشی مفید برای توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های افراد و افزایش عملکرد آن‌ها در زندگی به‌شمار می‌آید. همچنین، کوچینگ می‌تواند به مقابله با مسائل و چالش‌ها قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ کمک کند.

جان ویتمور، پیشگام کوچینگ حرفه ای: “کوچینگ فرآیندی است که به افراد کمک می کند تا پتانسیل های واقعی خود را کشف کرده و به بهترین شکل ممکن عمل کنند. کوچ به عنوان یک همراه و مربی، فرد را به چالش می کشد تا موانع درونی خود را شناسایی و برطرف کند و به اهداف شخصی و حرفه ای خود دست یابد.”

یک جلسه کوچینگ معمولاً به شکل مکالمه بین مربی و فردی که تحت مربیگری قرار می‌گیرد برگزار، و بر کمک به مراجع برای یافتن پاسخ‌های خود تمرکز می‌کند. در کوچینگ، مربی برای حل مشکلات مشتری خود به او راه‌حل ارائه نمی‌دهد، بلکه به او کمک می‌کند با خودشناسی و عمیق‌شدن در خود راه چاره‌ای برای حل مشکلات خود پیدا کند.

معرفی دوره‌های کوچینگ مجموعه هفتاد

دوره های کوچینگ  در موسسه آموزش عالی هفتاد یکی از معتبرترین دوره‌های آموزشی در حوزه کوچینگ در ایران شناخته می‌شود. در این موسسه، دوره‌های متنوع کوچینگ مانند بیزینس کوچینگ، لایف کوچینگ و دوره تربیت کوچ حرفه‌ای برگزار می‌شود که به منظور توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای افراد طراحی شده‌اند. در ادامه با هر سه دوره این مجموعه بیشتر آشنا خواهیم شد.

دوره بیزینس کوچینگ

دوره بیزینس کوچینگ موسسه هفتاد توسط استادان برجسته در حوزه کسب‌وکار تشکیل شده است و بر ارتقای مهارت‌ها و دانش کاربردی در این حوزه تمرکز دارد. دوره مربیگری مجموعه هفتاد یک فرصت عالی برای صاحبان مشاغل شناخته می‌شود و برای پیشرفت شغلی بسیار موثر عمل خواهد کرد.

قدرت نهفته در علم کوچینگ به صورت یک تابع ریاضی عمل می کند؛ به شکلی که ورودی را که می تواند صاحب یک کسب و کار راکد، یک ایده یا حتی یک کسب و کار موفق (اما با پتانسیل های عالی برای رشد) است دریافت نماید و با تاثیر حداکثری بر روی آن، خروجی را در قالب کارآفرینی موفق و مجهز به دانش روز که در هر برهه توانایی رساندن بیزینس خود به نقطه اوجش را دارد تحویل دهد.

افراد در این دوره از تجربیات استادان خود بهره‌مند می‌شود و بدون آزمون و خطا برای پیشرفت شغلی خود، یک راست به‌سوی موفقیت گام خواهند برداشت. در دوره بیزینس کوچینگ تمام آموزش‌های لازم مانند خودشناسی، تقویت مهارت‌های رهبری، مبانی تفکر سیستمی و نکات کلیدی بازاریابی و فروش به افراد داده می‌شود و یک دوره کامل و جامع در حیطه خود به شمار می‌آید.

دوره لایف کوچینگ

لایف کوچینگ یا مربیگری زندگی یک نوع کوچینگ است که بر رشد فردی افراد تمرکز دارد. در دوره لایف کوچینگ موسسه هفتاد افراد به خودشناسی دست پیدا خواهند کرد. برای مثال، افراد یاد خواهند گرفت که چگونه بر محدودیت‌های به صورت آگاهانه غلبه کنند و موانع و ترس‌های خود را بشناسند و به‌طور صحیح با آن‌ها روبه‌رو شوند.

در دوره لایف کوچینگ ابتدا از طریق گرفتن تست و مصاحبه بالینی؛ شخصیت، توانمندی ها، ارزش ها و اهداف قلبی هر فرد شناسایی می شود تا در ادامه ی دوره بر همین مبنا راهنمایی ها و آموزش های لازم توسط کوچ ارائه شود. در واقع کوچینگ زندگی، دوره ای است که آموزش و راهنمایی ها برای هر شرکت کننده شخصی سازی می شود. لذا “یک نسخه را برای همه نمی پیچد”.

دوره تربیت کوچ حرفه‌ای

موسسه آموزش عالی هفتاد نه‌تنها دوره‌های کوچینگ برای موفقیت را برگزار می‌کند، بلکه دوره‌ای برای تبدیل به یک کوچ حرفه‌ای شدن را نیز طراحی کرده است. در دوره تربیت کوچ حرفه‌ای افراد با اصول اخلاقی و قوانین حرفه‌ای کوچینگ آشنایی پیدا می‌کنند و استانداردهای اصلی آن مانند صداقت، اصل محرمانگی، احترام به مراجع و مسئولیت‌پذیری را فرا می‌گیرند.

دانش آموختگان دوره‌ لایف کوچینگ و دوره بیزینس کوچینگ که حداقل 70% پروژه و تمرینات دوره را با موفقیت سپری کرده باشند، یا دارای رزومه و سوابق مدیریتی باشند، می توانند در دوره آموزش کوچ حرفه‌ای نیز شرکت نمایند.

مدرک وزارت علوم بر تایید دوره‌های موسسه هفتاد

تا این قسمت مطالب با دوره‌های آموزش کوچینگ موسسه هفتاد آشنا شدیم. با شرکت در این دوره‌ها و با موفقیت پشت‌سر گذاشتن آن، به افراد شرکت‌کننده مدرک معتبری اعطا خواهد شد که نشان‌دهنده مهارت و اتمام این دوره توسط فرد است.

گواهینامه مجموعه هفتاد توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شده است و از اعتبار علمی و قابلیت استعلام آنلاین برخوردار است. همچنین، این گواهینامه قابل ترجمه است و افراد در صورت علاقه می‌تواند از مهارت‌های خود در سطح بین‌المللی نیز استفاده کنند.

از دیگر برتری‌های دوره کوچینگ موسسه هفتاد، استفاده از یک کارگاه دو روزه خودشناسی و توسعه مهارت‌های فردی به نام "زندگی از آغاز" است که برای اولین بار توسط دکتر محمد رضا جباری در ایران اجرا شده است. این کارگاه با رویکرد شناختی-رفتاری- هیجانی و الگوی سایکودراما (تئاتردرمانی یا بازی درمانی) به صورت گروهی اجرا می‌گردد و با توجه به مفهوم نزدیگ کوچینگ با توسعه فردی، خودشناسی و کشف نقاط ضعف و قوت، به کیفیت دوره بسیار کمک می‌کند.

هزینه دوره کوچینگ

هزینه‌های دوره کوچینگ باتوجه به نوع کوچینگ، زمان، مکان، تجربیات استادان و غیره می‌تواند متفاوت باشد. هزینه دوره‌های آموزش کوچینگ موسسه هفتاد مبلغی بین 30 تا 50 میلیون در نظر گرفته شده است که برای رفاه حال شرکت‌کنندگان امکان پرداخت آن به‌صورت قسطی نیز وجود دارد.

ارتباط با موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد:

"این مطلب تبلیغاتی است"