تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766107
شناسه : 3766107
تاریخ :
«پزشکی» رویای دست یافتنی جوان دهه هشتادی اقتصاد ایران: رشت- «آرتا قلعه‌باغی» رتبه ۶ کنکور سراسری گروه تجربی تنها گیلانی است که با تلاش و پشتکار فراوان نامش در لیست برترین‌های تک رقمی کنکور سراسری امسال قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - بهرام قربانپور: «موفقیت» راه پر پیچ و خمی است که رسیدن به آن ناممکن نیست به شرطی که تلاش، کوشش، دقت، برنامه ریزی و نظم را در این مسیر به کار بگیرید.

نقل بزرگان را زیاد در مورد رازهای رمز آلود «موفقیت» شنیده‌ایم؛ هر کدام ایده‌ها و راهکارهای متفاوتی برای رسیدن به کار گرفته‌اند اما نقطه اشتراک همه آنها در رسیدن به «موفقیت»، «تلاش مستمر» است.

آرتا فرزندی از جنس پزشکی

در ادامه این گزارش با خانواده‌ای آشنا می‌شویم که نه تنها خودشان لباس موفقیت را به تن کرده‌اند بلکه درخت موفقیت شأن امروز ثمر داده است. «آرتا قلعه باغی» جوان رشتی که توانسته در کنکور سراسری گروه تجربی رتبه ششم را کسب کند همانند پدر و مادرش سودای پزشکی را در سر می‌پروراند.

آرتا متولد ۸۴ است و توانسته ابتدا با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس و سپس همیاری، حمایت و پشتیبانی خانواده اش وارد دروازه موفقیت شود.

پدر و مادر آرتا اگرچه هر کدام به عنوان پزشک متخصص یک فرد موفق هستند اما هیچ گاه این موفقیت، رفاه خانواده و فراهم بودن امکانات سبب نشد تا فرزندشان را از بار مسوولیت‌های اجتماعی و فردی دور کنند.

همانطور که کارشناسان خانواده معتقدند که ایجاد احساس مسئولیت در فرزند، منجر به بسترسازی رشد و توسعه فردی آنها می‌شود و این رفتار تربیتی درست را می‌توان در خانواده «قلعه باغی» به وضوح دید.

چهره آرام در پشت لبخندهای مهربانش پنهان بود، عینکی که بر صورت داشت او را شبیه پزشکان آینده کرده بود و در ردای یک پزشک جوان جلوه گری می‌کرد. گاه بی گاه لبخند می‌زد اما هنوز کلام و رفتارش یخ بسته بود و با خوش و بشی دوستانه فضای گفت وگو صمیمی را باز کردیم.

گیلان سراسر استعدادهای نهفته

«آرتا قلعه باغی» در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌گوید: از این اتفاق بسیار خوشحالم و از اینکه توانستم در یک آزمون بزرگ سربلند بیرون بیایم خداوند را سپاس می گویم.

این جوان دهه هشتادی اهل رشت گیلان، انتخاب رتبه ۶ سراسری را افتخاری برای استان دانسته و معتقد است؛ گیلان دارای استعدادهای نهفته فراوانی در ابعاد مختلف است که باید به تفکیک به آن پرداخت.

«پزشکی» رؤیای دست یافتنی جوان دهه هشتادی

منتخب رتبه ۶ کنکور سراسری، «پیوستگی» را راز موفقیتش در درس می‌داند و معتقد است: تلاش مداوم و مستمر در کنار برنامه ریزی مدون و حساب شده فرد را به موفقیت می‌رساند.

آرتا که در طول روز ۱۰ ساعت وقتش را به درس خواندن کمی گذراند، ادامه می‌دهد: از سال دهم متوسطه عزمم را برای کنکور جزم کردم اما سال منتهی به آزمون از خیلی چیزها گذشتم و تمام فکر و ذهن به درس و کتاب گره خورد.

وی کنکور را یک واقعیت انکار ناشدنی برای رسیدن به موفقیت می‌داند و ناامیدی را سم مهلک در رسیدن به موفقیت عنوان و اضافه می‌کند: انسان جویای موفقیت هیچ گاه ناامید نمی‌شود.

خانواده چراغ راه موفقیت

برگزیده رتبه ۶ کنکور سراسری تجربی، نقش خانواده را در رسیدن به این موفقیت کم نظیر توصیف می‌کند و می‌گوید: ایجاد فضای آرام، قوت قلب بودن، تشویق‌های دلسوزانه و آگاهی و بینش بالا تنها بخشی از محبت‌های خانواده ام بوده که چراغ راه من برای موفقیت است.

آرتا که از رتبه‌های برتر کنکور درس گرفته، می‌افزاید: برای موفقیت و کسب رتبه نخست در کنکور با پرهام مصطفوی رتبه یک تجربی سال پیش، ابوالحسنی رتبه یک ۱۴۰۰ و مهدی واحدی رتبه ۱۱ منطقه دو سال ۱۳۹۹ که از رشت بودند نیز کمک و راهنمایی گرفتم.

به عقیده وی، تغییر نظام کنکور سراسری از قدیم به جدید، ناهمگونی‌هایی را در بین داوطلبین ایجاد کرد و حجم مطالب و مسائل رو به کاهشی رفت و تکرار افزایش پیدا کرد.

دارنده رتبه ۶ کنکور سراسری امسال «باورمندی» را لازمه رسیدن به موفقیت عنوان و ادامه می‌دهد: خودباوری، اعتماد به نفس و پیوستگی در تلاش و زمان سنجی در کنار برنامه ریزی مسیر موفقیت در کنکور را هموار می‌کند.

کنکور میدان ورزشی نیست

«بابک قلعه‌باغی» پدر آرتا که آینده روشن و زیبایی برای فرزندش متصور است، صحنه گردان اصلی موفقیت را خود فرد دانست و می‌گوید: خواستن، برنامه ریزی، تلاش و کوشش فرد در بستر آرامش خانه و خانواده منجر به موفقیت می‌شود.

به گفته پدر آرتا، فرزندش تمایل زیادی دارد که در رشته پزشکی در دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهد و برای نیل به این هدف بسیار انگیزه دارد.

قلعه باغی قبولی در کنکور را همانند دفتر نانوشته تفسیر می‌کند و می‌گوید: قبولی در کنکور سراسری به مثابه رد شدن از دروازه است و برای رسیدن موفقیت نهایی و اصلی راه دور و درازی مانده است.

وی با توصیه‌ای به خانواده‌ها و فرزندانشان در باب کنکور سراسری می‌افزاید: افراد کنکور را با میادین ورزشی اشتباه نگیرند و حتماً دنبال این نباشند که رتبه‌های اول را کسب کنند، همین که این مسیر را به قدرت و قوت ادامه دهند و به خط پایان برسد قطعاً به موفقیت خواهد رسید.

آنطور که مشخص است، رسیدن به موفقیت کار ساده ای نیست و این مدال افتخار، از شب بیداری‌ها، خون دل خوردن‌ها، زحمت‌ها و رنجش‌ها به جان خریدن‌ها و هزار اما و اگرها و بایدها و نبایدها به دست آمده، موفقیتی که نمونه بارز آن را خانواده قلعه باغی به تصویر کشیدند.

«آرتا قلعه‌باغی» برگزیده رتبه ۶ کنکور سراسری گروه تجربی تنها گیلانی است که با تلاش و پشتکار فراوان نامش را در لیست برترین‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ جای داده است.