تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3766102
شناسه : 3766102
تاریخ :
آبرسانی به ۱۱۰۰ روستای جدید در ۵ ماه گذشته اقتصاد ایران: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه با آبرسانی به یکهزار و ۱۰۰ روستای جدید، تعداد روستاهای آبرسانی شده در ۳ سال اخیر به ۶۱۰۰ روستا رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از اقدامات جهادی و قابل تقدیر در دولت سیزدهم، توجه ویژه به تأمین آب شرب پایدار روستاهایی بود که پیش از شروع دولت، به‌هر دلیل امکان تأمین آب شرب پایدار برای آنها میسر نبود. برخی از این روستاها تجهیزات آبرسانی نداشتند و برخی در سالهای متمادی خشکسالی، منابع محلی تأمین آب از جمله قنوات و چشمه‌سار‌ها را از دست داده بودند.

در ابتدای دولت سیزدهم، 10 هزار روستا شناسایی شد که نیازمند انجام اقدامات جهادی برای آبرسانی بودند و مقرر شده بود در طول عمر 4 ساله این دولت، این 10 هزار روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر سابق نیرو روز گذشته در مراسم تودیع خود و معارفه وزیر جدید نیرو در بخشی از سخنان خود در تشریح عملکرد دولت سیزدهم به موضوع آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: موضوع آبرسانی روستایی یکی از چالش‌هایی بود که دولت سیزدهم، در آغاز فعالیت خود با آن مواجه شد به طوری که در موضوع آبرسانی روستایی در بسیاری از روستاها برای نخستین بار با تامین منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای امر آبرسانی به 8000 روستا در نظر گرفته شد اما در ادامه این عدد به 10 هزار روستا افزایش یافت و به این منظور همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شد و در نهایت 6100 روستا به طور کامل طی سه سال آبرسانی شد و سایر روستاها طی جداول زمانبندی در حال تکمیل است.

از 6100 روستای آبرسانی شده مورد اشاره وزیر نیروی دولت سیزدهم، یکهزار و 100 روستا در 5 ماه نخست امسال آبرسانی شده‌اند و به گفته هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آبرسانی به بقیه روستاها به‌گونه‌ای برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری به‌تمامی 10 هزار روستای هدف‌گذاری شده آبرسانی شود.

انتهای پیام/