تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3766090
شناسه : 3766090
تاریخ :
هشدار لبنان درباره عواقب تجاوز صهیونیست‌ها به کرانه باختری اقتصاد ایران: وزارت خارجه لبنان تجاوزات رژیم اشغالگر در کرانه باختری را به شدت محکوم و تاکید کرد که این تجاوزات و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست علیه قدس و مسجدالاقصی منجر به تشدید و گسترش درگیری‌ها در کل منطقه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها به کرانه باختری و لشکرکشی گسترده این رژیم به این منطقه، وزارت خارجه لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تجاوزات ارتش اشغالگر به مناطق جنین، طولکرم و طوباس در کرانه باختری و شهادت و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در این مناطق را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه لبنان با هشدار درباره خطر تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تاکید کرد که این تجاوزات با ادامه کوچاندن اجباری مردم فلسطین در کرانه باختری که نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، همراه شده است.

این وزارتخانه همچنین درباره خطر تشدید تنش‌ها و ادامه تجاوزات نژادپرستانه و تحریک آمیز مقامات صهیونیست علیه اماکن مقدس در شهر قدس اشغالی که با اظهارات گستاخانه و تحریک آمیز «ایتمار بن گویر»، وزیر فاشیست امنیت داخلی رژیم اشغالگر همراه بود، هشدار داد؛ جایی که بن گویر خواستار ایجاد یک کنیسه یهودی در مسجد الاقصی در چهارچوب تلاش‌ها برای محو هویت مذهبی و وضعیت حقوقی این مکان مقدس شده است.

وزارت خارجه لبنان تصریح کرد که این کشور، قاطعانه این تجاوزات و تحرکات افراطی رژیم صهیونیستی با هدف خنثی کردن تلاش‌ها در مسیر آتش بس غزه طبق قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل را رد می‌کند و تجاوزات اسرائیل را در چهارچوب تلاش برای تشدید وخامت اوضاع و گسترش دامنه و ماهیت درگیری‌ها در منطقه می‌داند.

به گزارش تسنیم، ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد چهارشنبه 7 شهریور از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروه‌های مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری "عملیات بزرگی" را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم روز چهارشنبه بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

در این عملیات‌ها تاکنون 23 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و منابع فلسطینی گزارش دادند که طبق آمار رسمی، تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به 677 نفر افزایش یافت که بیش از 150 نفر از آن‌ها کودک هستند.

در واکنش به این لشکرکشی صهیونیست‌ها، با افزایش قابل توجه و بی‌سابقه عملیات‌های مقاومتی استشهادی در سراسر کرانه باختری مواجهیم که بارزترین آن‌ها 2 عملیات جمعه شب در شهرک‌های گوش عتصیون و کرامی تزور در شمال الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری بود. در این عملیات‌ها به اذعان منابع عبری، 6 صهیونیست زخمی شده‌اند که یکی از آن‌ها از افسران ارشد ارتش اسرائیل بود.

صبح امروز یکشنبه نیز منابع عبری از یک عملیات جدید فلسطینی‌ها و تیراندازی به یک خودروی پلیس اسرائیل در الخلیل خبر دادند که عاملان عملیات از محل حمله گریختند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که یک افسر 50 ساله پلیس این رژیم که در میان زخمی‌های این عملیات بود به هلاکت رسید. این رسانه‌ها دقایقی بعد از هلاکت 2 نفر دیگر از عناصر پلیس اسرائیل در این عملیات خبر دادند.

انتهای پیام/