تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766082
شناسه : 3766082
تاریخ :
خرید بیش از ۶ هزار تُن برگ سبز چای در فومن اقتصاد ایران: فومن - فرماندار فومن با اشاره به فعالیت ۹ کارخانه چایسازی در این شهرستان گفت: بیش از ۶ هزار تُن برگ سبز چای از چایکاران فومنی تاکنون خریداری شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرامرز مرجانی در حاشیه بازدید از کارخانه‌های چایسازی فومن در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان فومن دارای ۱۸۰۰ هکتار باغ چای فعال و ۵۸۰۰ خانواده بهره بردار است.

وی با بیان اینکه ۹ کارخانه چایسازی در شهرستان فومن فعالیت می‌کنند، افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۰۶ میلیارد تومان از چایکاران فومنی خریداری شده است.

خرید بیش از ۶ هزار تُن برگ سبز چای در فومن

مرجانی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، اضافه کرد: باغداران در روزهای پایانی چین سوم برداشت چای قرار دارند و تعدادی از کارخانه‌ها به تناسب برگ سبز چای باز هستند.

وی با اشاره به بازدید خود و سایر مسئولان از کارخانجات چایسازی فومن بیان کرد: در این بازدیدها به کارخانجات رفته و میزان چای تحویل گرفته شده، فروش رفته و میزان پرداختی‌ها توسط کارخانجات مشخص می‌شود.

خرید بیش از ۶ هزار تُن برگ سبز چای در فومن

مرجانی با تاکید بر اینکه باید از کارخانجات خوش حساب حمایت شود، گفت: در همین راستا باید کارخانجاتی که در خریداری چای و پرداخت مطالبات چایکاران خوش عهدی کردند معرفی شوند.