تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766076
شناسه : 3766076
تاریخ :
تردد بالغ بر ۸۸۵هزار زائر از مرزخسروی/خدمات متفاوت پلیس به زائران اقتصاد ایران: کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تردد بالغ بر ۸۸۵ هزار زائر از مرز خسروی خبر داد و گفت: در اربعین ۱۴۰۳ خدمات متفاوتی توسط پلیس به زائران ارائه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی حاجیان در جلسه‌ای که به منظور گزارش عملکرد رده‌های مختلف انتظامی استان در مأموریت اربعین برگزار شد، اظهار کرد: امسال و با مشارکت بسیار خوب همه رده‌های انتظامی شاهد خدمات رسانی مطلوبی به زائران اربعین بودیم.

وی ادامه داد: در این راستا پلیس پیش از آغاز رسمی پیاده روی اربعین خدمات رسانی خود را به زائران اربعین آغاز کرد و این خدمات همچنان ادامه دارد.

سردار حاجیان با اشاره به تردد بالغ بر ۸۸۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مرز خسروی، افزود: پلیس تلاش کرد تا به صورت شبانه روزی عالی‌ترین خدمات را به زوار ارائه کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در مأموریت اربعین امسال پلیس خدمات متفاوتی را به زائران ارائه کرد، افزود: پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب و یک پاسگاه مرکزی در قصرشیرین با هدف خدمات دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آنها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه هاست، یادآور شد: در این پاسگاه‌ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری و … میسر است.

سردار حاجیان همچنین از اجرای طرح پلیس یاران اربعین برای اولین بار در کشور توسط انتظامی استان خبر داد و گفت: در این طرح از ظرفیت حدود ۵۵۰ نفر در موکب ها، مسیرهای محل تردد، پلیس راه‌ها و پایانه مرزی به صورت شبانه روزی استفاده شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی به فعالیت ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی یادآوری کرد: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت ها به ۴ ثانیه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور داشتند، افزود: ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار گرفت.

سردار حاجیان در پایان از تلاش همه همکاران برای ارائه خدمات به زائران قدردانی کرد و گفت: همه این عزیزان با نگاه اعتقادی در این مأموریت بزرگ حضور یافتند و اقدامات ارزشمندی از خود به جا گذاشتند که امیدوارم مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد.