تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3766066
شناسه : 3766066
تاریخ :
۳۹ مرکز خدمات جامع سلامت مشهد به زائران خدمت رسانی می‌کنند اقتصاد ایران: مشهد- مدیر توسعه و ارتقای شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۹ مرکز خدمات جامع سلامت مشهد در دهه پایانی ماه صفر به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدالله زاده اظهار کرد: در دهه پایانی ماه صفر خیل عظیمی از عزاداران حسینی برای تشرف به حرم رضوی به مشهد مشرف می‌شوند از همین رو ۳۹ مرکز خدمات جامع سلامت آماده خدمت رسانی به این عزیزان است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در دهه آخر صفر مراکز خدمات جامع سلامت که در مسیر حرکت زائرین پیاده واقع شده‌اند آمادگی لازم جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین را دارند، گفت: شناسایی به موقع بیماری‌های واگیر دار و درمان بیماران احتمالی از مهمترین رویکردهای خدمت رسانی این مراکز بهداشتی به زائران است.

وی با اشاره به اینکه زائران پیاده زیادی در دهه پایانی ماه صفر از استان‌ها و شهرستان‌های مجاور به سمت حرم رضوی حرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: گرمی هوا و دوری مسافت و همراه شدن سالمندان، کودک و زنان در بین زائران پیاده احتمال نیازمندی به خدمات درمانی را افزایش می‌دهد.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی، پیاده روی در ساعات ابتدایی روز و یا اواخر روز می‌تواند مانع گرمازدگی و بدحالی زائران شود تصریح کرد: استفاده از آب آشامیدنی سالم و غذای تازه زمینه جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌ها را فراهم می‌کند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرسنل حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای داخلی کشور و شهادت امام رضا (ع) در محدوده استان خراسان رضوی در حال آماده باش هستند.