تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3766052
شناسه : 3766052
تاریخ :
فروش جهانی تویوتا افزایش یافت اقتصاد ایران: عصر خودرو- فروش تویوتا برای اولین بار در ۶ ماه گذشته بر مشکلات ایالات‌متحده غلبه کرد و تولید جهانی با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۲۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فروش تویوتا موتور برای اولین‌بار در 6 ماه گذشته به دلیل تقاضای زیاد در اروپا و ژاپن رشد کرد، حتی در شرایطی که فراخوان در ایالات‌متحده مانع بهبود خودروساز ژاپنی شد.

فروش جهانی این خودروساز در ماه جولای 0.7 درصد افزایش یافت و به 924 هزار و 918 دستگاه رسید که این اولین افزایش پس از پنج ماه کاهش متوالی است. تولید جهانی 0.6 درصد افزایش یافت و به 923 هزار و 658 دستگاه رسید.

تقاضا در برخی از کشورهای آسیایی قوی بود و گرانویا، مینی ون جدید تویوتا فروش بالایی در چین داشت، این شرکت همچنان با رقابت شدید خودروسازان داخلی در این کشور همسو با اکثر خودروسازان جهانی روبرو بود.

چشم‌انداز ماه جاری تیره و تار به نظر می‌رسد زیرا طوفان تمام کارخانه‌های تویوتا ژاپنی و چندین کارخانه دایهاتسو را تا روز جمعه تعطیل کرد و به مشکلاتی که بزرگترین خودروساز جهان در حال حاضر با آن روبروست افزوده است.

نتایج نشان داد که تویوتا چشم‌انداز تولید جهانی سالانه خود را از 10.3 میلیون دستگاه به 9.8 میلیون دستگاه به دلیل رسوایی‌ها کاهش داده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، فروش هوندا موتور از جولای 2023 حدود چهار درصد کاهش یافت و به 302 هزار و 625 دستگاه رسید زیرا تقاضای قوی برای هیبریدی های آن در ایالات‌متحده با کاهش بیش از 40 درصدی تحویل در چین جبران شد. در همین حال تولید پنج درصد افزایش یافت.

بلومبرگ گزارش کرد که این شرکت اعلام کرد که فروش جهانی و تولید نیسان موتور به ترتیب 1.3 و 12.5 درصد کاهش یافته است.