تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3765907
شناسه : 3765907
تاریخ :
تلفات سیل ویرانگر در الحدیده؛ ۸۴ کشته و ۲۵ زخمی اقتصاد ایران: جاری شدن سیل ویرانگر در شهر الحدیده یمن، خسارات زیادی به زیرساخت‌ها وارد کرده و منجر به کشته و مفقود شدن ده‌ها تن شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سیلاب‌هایی که به ورودی شمالی شهر الحدیده رسید، صدها خانه و اموال را زیر آب برده و خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، مسکن و زمین‌های کشاورزی وارد کرده و تعدادی از جاده‌ها را قطع کرده است.

بنابر اعلام منابع محلی، شمار قربانیان سیل و باران‌های شدید در استان الحدیده به ۸۴ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی افزایش یافته است.

کمیته اضطراری استان الحدیدخ در بیانیه‌ای اعلام کرد که قربانیان بر اثر سیل ویرانگر و صاعقه‌ها جان باخته اند و بسیاری از خانه‌ها در ۱۶ شهرستان تخریب شده‌اند.

استاندار استان ذمار، محمد البخیتی، اعلام کرد که شورای محلی در استان ذمار تصمیم به اعلام بنی موسی و وادی الخشب به عنوان مناطق بحران زده گرفته و از تمامی نهادهای مربوطه خواسته است تا به اقدامات اساسی و ضروری نظیر جستجوی مفقودین، درمان مجروحین، کمک به آسیب‌دیدگان، باز کردن جاده‌ها و تعمیر خسارات به منازل و اراضی کشاورزی بپردازند.

این استان در روزهای اخیر شاهد باران‌های بسیار شدیدی بود که باعث جاری شدن سیلاب‌های بزرگ از چندین منطقه کوهستانی شده و تعداد زیادی از روستاها و خانه‌ها را در حاشیه شهر الحدیده و نواحی اطراف آن برای اولین بار طی دهه‌های گذشته محاصره کرد.