تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3765861
شناسه : 3765861
تاریخ :
مخالفان مذاکرات بدانند گذر زمان دستیابی به توافق را دشوار می‌کند اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه امروز به محور غرب هشدار داد: مخالفان مذاکرات مسکو و کی یف باید درک کنند که با گذر زمان، دستیابی به توافق دشوارتر خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز شنبه در سخنانی ازمانع تراشی های محور غرب در خصوص مذاکره میان این کشور با اوکراین انتقاد کرد.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: مخالفان مذاکرات میان مسکو و کی یف باید درک کنند که با گذر زمان دستیابی به توافق دشوارتر خواهد شد.

سرگئی لاوروف، در این خصوص ادامه داد: همه کسانی که تلاش می کنند مانع از مذاکرات میان روسیه و اوکراین شوند باید درک کنند که هرچه بیشتر پیش بروند، مذاکره دشوارتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کمتر از یک ماه پس از شروع عملیات ویژه نظامی، رسیدن به توافق در مذاکرات استانبول بسیار آسان بود، اما اوکراین این رایزنی ها را نمی خواست. کمک های غرب هم بر این موضوع دامن می زند.

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز پیشتر اعلام کرده بود که کمک‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین موجب طولانی‌شدن جنگ می‌شوند و اگر این کمک‌ها نبود، اوکراین خیلی وقت پیش جنگ را متوقف کرده بود.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، به صورت مدوام کمک‌های نظامی و تسلیحاتی را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و این روند همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراینف مقامات محلی منطقه بلگورود روسیه امروز شنبه اعلام کردند که در پی حمله شبانه ارتش اوکراین به این منطقه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.