تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3765855
شناسه : 3765855
تاریخ :
برای ترکیه و سوریه مشکلی وجود ندارد که قابل حل نباشد اقتصاد ایران: وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که مشکلی برای ازسرگیری روابط میان کشورش با سوریه وجود ندارد و تمامی مشکلات میان طرفین قابل حل هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه حریت، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه اظهارات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مورد آینده روابط با ترکیه را «بسیار مثبت» توصیف کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این رویداد نشان دهنده علاقه هر دو کشور به پایان دادن به فضای تنش های کنونی است.

وزیر دفاع ترکیه در گفت‌ وگو با روزنامه حریت ترکیه در این خصوص گفت که بشار اسد آنچه را که رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه درباره احتمال ملاقات با وی گفته بود، درک کرده و متوجه شده است.

«یاشار گولر» افزود: به نفع دو کشور است که هر چه سریع تر به این فضای درگیری پایان داده شود و دو کشور به فعالیت های عادی خود در روابط بازگردند.

وی گفت: هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد که حل آن سخت باشد. معتقدم پس از رفع مشکلات می توانیم به عنوان دو کشور همسایه به فعالیت عادی خود ادامه دهیم. آنکارا و دمشق توانایی حل همه مشکلات را دارند.

این در حالیست که بشار اسد ۲۵ آگوست در پارلمان کشورش اعلام کرد: هرگونه مذاکره‌ برای اینکه موفقیت‌ آمیز باشد به مرجعی برای استناد نیاز دارد و یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن در دیدارهای قبلی همین نبود مرجع است. سوریه همواره بر لزوم عقب‌ نشینی ترکیه از اراضی که اشغال کرده و توقف حمایتش از تروریسم تاکید دارد.