تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3765831
شناسه : 3765831
تاریخ :
برگزاری جلسه شورای راهبری فن بازار تخصصی معدن اقتصاد ایران: نخستین جلسه شورای راهبری فن بازار تخصصی معدن با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نخستین جلسه شورای راهبری فن‌بازار تخصصی معدن با حضور معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران، مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)، مدیر شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، مدیر شرکت کیمیاگران انرژی کاسپین، کارگزار تجارت فناوری فن‌بازار تخصصی معدن و نماینده اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی برگزار شد.

در این نشست در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های همرسانی طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته در زیست‌بوم، شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاران و تسهیل روند تجاری‌سازی دانش فنی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین باهدف بسترسازی توسعه و تبادل فناوری بخش‌های مختلف معادن و صنایع معدنی بزرگ و سنتی کشور در حوزه معدن، آیین‌نامه داخلی شورا و برنامه‌ها و دبیرخانه دایمی در ایمینو تصویب شد. بر اساس این آیین نامه، صنایع معدنی در ارتباط با فن‌بازار تخصصی معدن و کارگزار تجارت فناوری فن‌بازار تخصصی معدن می‌توانند مشکلات خود را به شرکت های دانش بنیان و فناور اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند.

شبکه فن‌بازار ملی ایران با هدف ترویج نوآوری و فناوری در حوزه معدن با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و ایمیدرو، اقدام به راه اندازی فن بازار تخصصی معدن به عنوان هفتمین فن‌بازار تخصصی کشور کرده است.