تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3765830
شناسه : 3765830
تاریخ :
صادرات خدمات فنی و مهندسی به ۱۰ کشور اقتصاد ایران: معاون وزیر صمت از رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی چون تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، عراق، بحرین، کویت، گرجستان، لبنان، قزاقستان و ساحل عاج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: سوددهی بالا و درآمدزایی صنایع وابسته ساختمان سازی، زمینه‌های پرداختن به این حوزه را از سوی فعالان اقتصادی و نهادهای مرتبط دوچندان کرد؛ هم اکنون صنایع وابسته در حوزه ساختمان سازی در ایران، توانسته علاوه‌بر تأمین نیاز بازار داخلی نیم نگاهی به بازار کشورهای پیرامونی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تولیدات ایرانی، به‌ویژه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعت ساختمان‌سازی به دلیل قیمت رقابتی و تنوع بالا جایگاه مناسبی در بازار کشورهای چون تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، بحرین، کویت، گرجستان، لبنان، قزاقستان، ساحل عاج و غیره پیدا کرده است و به عبارتی توانستند سهمی از بازار این کشورها برای خود تصاحب کنند. هم اکنون بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه خدمات فنی و مهندسی در کشورهای پیرامونی از جمله عراق حضور فعال و پررنگی دارند.