تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3765807
شناسه : 3765807
تاریخ :
افتتاح ۱۰۰۴ پروژه آب و خاک در هفته دولت اقتصاد ایران: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از بهره‌برداری ۱۰۰۴ پروژه حوزه آب و خاک به ارزش یک هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی ضمن تبریک هفته دولت با بیان اینکه معاونت آب و خاک مسئولیت پرداختن به حوزه زیرساخت بخش کشاورزی را برعهده دارد، گفت: غالب پروژه‌های این بخش شامل احداث کانال، سامانه‌های آبیاری تحت فشار، شبکه‌های آبیاری، قنوات، آب‌بندها و... هستند که در بحث راندمان آبیاری و ارتقا بهره‌وری موثرند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از مجموع 2 هزارو 335 پروژه بخش کشاورزی 1004 پروژه مربوط به حوزه آب و خاک است، افزود: یک هزارو 575 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که از این بین می‌توان به ساخت 4 هزارو 500 هکتار شبکه در استان آذربایجان غربی، یک هزارو 300 هکتار سامانه در استان خراسان شمالی و ترمیم، لایروبی و مرمت بیش از 100 قنات در استان کرمان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه، تکالیفی بر عهده ما گذاشته و مقرر شده که سالانه 350 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا کنیم که از این بین 150 هزار هکتار آن زیرسطحی و حدود 200 هزار هکتار آن سامانه‌های موضعی، آبیاری‌های بارانی، قطره‌ای و غیره باشد.

نیازی شهرکتی اضافه کرد: مقرر شد، که سالانه 70 هزار هکتار اجرای شبکه،10 هزار کیلومتر ترمیم، لایروبی و بازسازی قنوات را در دستور کار داشته باشیم که امیدواریم با در اختیار گرفتن منابع مناسب، ما و کشاورزان بتوانیم در توسعه این زیرساخت‌های بخش کشاورزی موثر عمل کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بخشی از منابع حوزه آب و خاک تامین اعتباری هستند، گفت: حدود 50 درصد این منابع با سرمایه‌گذاری و آورده خود کشاورز تامین می‌شوند.

وی با اشاره به پیشرفت حدود 80 درصدی احداث 130 ایستگاه پمپاژ در استان‌های زاگرس‌نشین افزود: مجموعه این پروژه‌ها برای تکمیل به حدود 3000 میلیارد بودجه نیاز دارند، این در حالی است که منابع ما در بحث تامین آب بسیار محدود است. ما ردیف بسیار محدودی برای این هزینه‌ها داریم، خود استان‌ها نیز تا حدی در تامین این هزینه‌ها کمک می‌کنند.

نیازی شهرکتی یادآور شد: امسال در راستای فرمایش مقام معظم رهبری با تاکید بر جهش تولید با مشارکت مردم، از مشارکت و سرمایه مردم یا سرمایه سرمایه‌گذاران بهره برده و امسال تکمیل این پروژه‌ها را با شدت و حدت بیشتری در حال پیگیری هستیم که امیدواریم در پایان سال بتوانیم گزارش بسیار خوبی از پیشرفت و اجرای این پروژه‌های زیرساختی ارائه دهیم.

انتهای پیام/