تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3765741
شناسه : 3765741
تاریخ :
بازتاب رسانه‌ای گسترده فراخوان تحریم و لغو مجوز شبکه‌ «العربیه» اقتصاد ایران: فراخوان تحریم دو شبکه العربیه و الحدث توسط جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه ای به شدت سیاست‌های شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» را محکوم کرده و آن‌ها را به عنوان رسانه‌های مدافع اشغالگران صهیونیست معرفی کردند.

انتشار این بیانیه بازتاب‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان عرب داشته است.

در این بیانیه آمده است که این دو شبکه نه تنها روایت صهیونیستی را منتقل و جنایات اشغالگران را توجیه می‌کنند، بلکه از زمان آغاز جنگ غزه، جنگی رسانه‌ای علیه تمام نیروهای مقاومت به راه انداخته‌اند، به طوری که روزنامه هاآرتص در گزارش‌هایی به طور مکرر به اهمیت شبکه العربیه برای رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

جریان‌های فلسطینی از مخاطبان جهان عرب، شخصیت‌های سیاسی، فعالان، خبرنگاران و تحلیل‌گران سیاسی خواسته است که این دو شبکه را که در تلاش برای تحریف آگاهی عمومی در جهان عرب هستند، تحریم کنند.

این جریان‌ها همچنین از مقامات فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه خواسته است تا مجوز فعالیت این دو شبکه را لغو کنند و از اتحادیه وکلای فلسطین خواسته است تا علیه این دو شبکه به دلیل مشارکت در جنگ و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین، شکایت کنند.

در پایان، این بیانیه از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، خواسته شده است تا دستورات لازم برای بازنگری در سیاست‌های ضد فلسطینی و ضد عربی این دو شبکه صادر کند.