تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765702
شناسه : 3765702
تاریخ :
مصرف آب در باغات داربستی انگور کاهش داشته است اقتصاد ایران: شهرکرد-کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: در باغات معمولی انگور به ازای هر ۶۰ لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود اما در باغات داربستی این میزان به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مکوندی صبح امروز شنبه در بازدید از طرح اصلاح الگوی کشت در باغات انگور با توسعه ارقام زودرس و دیم، در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این پروژه، طرح احداث باغ داربست انگور بوده که به صورت تک پایه اجرا شده است.

وی افزود: این طرح در سطح ۳ هکتار اجرا شده و هشت رقم قالب در شهرستان شهرکرد برای جایگزینی ارقام سنتی با ارقام باربر یا بازارپسند به اجرا درآمد.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد ادامه داد: از ویژگی‌های باغ داربستی می‌توانیم به استفاده سموم کمتر، بهره‌وری آب بیشتر، بازارپسندی و افزایش محصول در واحد سطح اشاره کنیم.

مکوندی عنوان کرد: در باغات معمولی انگور، به ازای هر ۶۰ لیتر آبی که مصرف می‌شود یک کیلو محصول تولید می‌شود در حالی که در باغات داربستی این میزان به یک سوم تقلیل پیدا می‌کند و به ازای هر ۲۰ لیتر آب یک کیلو انگور تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بارز باغات داربسته انگور می‌توان به تسهیل در استفاده از مکانیزاسیون اشاره کرد به صورتی که عملیات داشت و برداشت در اینگونه باغات با سهولت بهتری انجام می‌شود، همچنین راحتی کار، کارگر و بهره‌وری بالاتر محصول نیز از دیگر مواردی است که مورد توجه است.