تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765662
شناسه : 3765662
تاریخ :
بهره برداری از ۶۰۰ کلاس درس تا مهر ماه در خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: امسال ۶۰۰ کلاس درس تا مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی پور پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با هدف توسعه واحدهای آموزشی ساخت و تکمیل ۶۰۰ کلاس درس در قالب ۱۶۲ مدرسه، بالغ بر ۵۵ هزار متر مربع انجام شده است که تا مهر امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید عجمیان برای مقاوم و شاداب سازی مدارس در حال اجرا است، ادامه داد: این طرح در ۲۶۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در ۱۷ شهرستان استان خوزستان در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان افزود: در سال گذشته توانستیم با همت خانواده نوسازی مدارس استان خوزستان و مشارکت خیرین مدرسه سازی ۷۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان در استان خوزستان بدهیم. هم اکنون ساخت یک هزار و ۶۰۰ مدرسه در استان خوزستان با مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در حال اجرا است.

سعیدی پور گفت: سرانه آموزشی خوزستان ۴.۲۸ مترمربع برای هر دانش‌آموز و میانگین سرانه کشور ۵.۲۸ است.

وی عنوان کرد: خوزستان برای رسیدن به متوسط سرانه کشور نیاز به احداث ۷۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در دولت سیزدهم یک هزار و۷۱۳ کلاس درس معادل ۴۸۳ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

سعیدی پور بیان کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۵۹۵ کلاس درس سنگی و کانکسی در استان حذف شدند.