تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765651
شناسه : 3765651
تاریخ :
۹ نفر در اصفهان بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: ۹ نفر در چهار ماه نخست سال جاری به دلیل برق گرفتگی در این استان جان خود را از دست دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری ۹ نفر به دلیل برق گرفتگی در استان جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات ۱۶ نفر بود، کاهش داشته است.

وی ادامه داد: طی چهار ماهه امسال کل تلفات برق گرفتگی ۹ مورد و فوت شدگان همگی مَرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از حوادث برق گرفتگی توصیه می‌شود هنگام تعویض لامپ، کلید، پریز یا تعمیر هر وسیله یا هر دستگاه برقی دیگر سعی شود که برق از طریق کنتور (فیوز) قطع شده باشد.

وی ادامه داد: استفاده از لوازم برقی معمولی در محیط‌هایی با رطوبت بالا همچون حمام توصیه نمی‌شود و بهتر است هیچ انشعاب برقی در این نوع محیط‌ها وجود نداشته باشد و روشنایی از خارج تأمین شود. تحت هیچ شرایطی از بخاری یا اجاق‌های برقی معمولی در محیط‌های یاد شده استفاده نشود.

فیروزبخت افزود: هنگام روشن بودن لامپ یا هر دستگاه برقی دیگر از تعویض و تعمیر آن خودداری کنید.

وی اضافه کرد: هیچگاه سیم برق دار را از زیر فرش یا موکت عبور ندهید زیرا ممکن است در اثر عبور و مرور مداوم افراد از روی آن سیم صدمه ببیند و حالت عایقی خود را از دست بدهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ابراز داشت: هنگام تمیزکردن دیوارها و لوازم برقی مواظب باشید کلیدها و پریزها خیس نشوند زیرا آب، هادی بسیار خوبی است و در صورتی که وارد کلیدها و پریزها شود خطر جانی و مالی به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هنگام سوراخکاری دیوارها به منظور نصب ساعت دیواری، تابلوها یا هر مورد دیگر دقت شود به مسیر سیم کشی برق صدمه وارد نشود.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: اگر پریزهای برق در ارتفاع پایینی از دیوارها قرار دارد (کمتراز ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر) لازم است به وسیله درپوش‌های ایمنی که به همین منظور ساخته شده است، مسدود شوند.