تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765640
شناسه : 3765640
تاریخ :
صدور مجوز تأسیس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اقتصاد ایران: کاشان - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مجوز تأسیس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سوی وزارت بهداشت صادر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حمیدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی، باهنر و رئیسی و تبریک هفته دولت اظهار داشت: به استناد رأی صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در تاریخ ۱۳ تیرماه با تأسیس پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان موافقت شد.

وی با تبریک این دستاورد مهم در منطقه بزرگ کاشان به دانشگاهیان، فناوران و صنعتگران، پردیس‌های پارک علم و فناوری را نقطه آغازین حمایت از تولید داخل، خلاقیت و نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های پیشرو دانست و ابراز داشت: این واحدها با هدف فراهم کردن زمینه آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان ساختارهای شتاب دهنده در جهت توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه و کسب و کارهای دانش‌محور و تسریع رشد اقتصادی تأسیس می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مساحتی به متراژ ۵۸ هزار مترمربع تصریح کرد: این پارک در دو مکان واقع در محل سابق بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگل با متراژ هشت هزار متر مربع و پردیس دانشگاه به متراژ پنج هکتار تأسیس می‌شود.

وی با بیان این که پارک علم و فناوری سلامت حلقه اتصال صنعت و دانشگاه خواهد بود، افزود: این پارک به شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان، پیشرو و خلاقانه در دانشگاه، سطح منطقه و کشور کمک می‌کند.

حمیدی خاطرنشان کرد: این پارک در زمینه فناوری‌های زیستی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و سایر حوزه‌های مرتبط فعالیت خواهد داشت.