تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3765631
شناسه : 3765631
تاریخ :
شوک به استقلال و پرسپولیس درباره ورزشگاه آزادی اقتصاد ایران: وضعیت ورزشگاه آزادی اصلا مناسب نیست و بعید به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده شرایط برگزاری بازی را داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری تسنیم: پس از اینکه فینال جام حذفی فصل گذشته در ورزشگاه آزادی انجام گرفت، مراحل بازسازی این استادیوم آغاز شد که وضعیت نامساعد و تخریب گسترده بسیاری از بخش‌ها ازجمله زمین چمن، تونل‌ها، جایگاه تماشاگران، پیست و... موجب شد میزبانی مسابقات خانگی پرسپولیس و استقلال و مهم‌تر از آن تیم ملی ایران هم در یک ورزشگاه دیگر باشد.

عدم شرایط مناسب ورزشگاه آزادی کاری کرد تا استقلال و پرسپولیس در سه هفته ابتدایی فصل جدید لیگ برتر دور از این استادیوم بازی کنند و از سوی دیگر تیم ملی ایران هم نخستین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل قرقیزستان را در ورزشگاه فولادشهر اصفهان انجام شود.

اکنون بررسی آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی و مشاهدات میدانی از روند بازسازی این استادیوم نشان می‌دهد که به دلیل حجم کارهای در حال انجام، این مجموعه تا چند ماه آینده نمی‌تواند میزبان مسابقات تیم ملی، استقلال و پرسپولیس باشد و تیم کشورمان و دو باشگاه تهرانی فعلاً و تا اتمام این پروژه بزرگ باید در ورزشگاه دیگری میزبان رقبای خود باشند.

این موضوعی است که در چند روز گذشته از سوی مدیرعامل مجموعه ورزشی آزادی هم اعلام شده اما برخی اظهارنظرها مبنی بر میزبانی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان از رقبای آسیایی، تناقضاتی را ایجاد کرده بود.

مشاهدات و بررسی‌های انجام شده و حجم سنگینی از اقدامات در حال انجام که گویای بازسازی اساسی و کلی این ورزشگاه است، نشان می‌دهد امکان بهره‌برداری از این استادیوم برای چند ماه آینده وجود ندارد و با تصمیم اتخاذ شده استفاده تیم ملی، استقلال و پرسپولیس از «ورزشگاه دوم» قطعی است.


 

پ