تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765627
شناسه : 3765627
تاریخ :
پلمب ۲ واحد عرضه محصولات دامی در کاشان اقتصاد ایران: کاشان - رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت:۲ واحد عرضه محصولات دامی در کاشان پلمب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیامک رضوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف شبکه دامپزشکی نظارت بر عرضه سالم و بهداشتی محصولات دامی است، اظهار داشت: بر مبنای آن واحدهای صنفی لازم است تمام استانداردهای لازم برای فروش را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در صورت تخلف واحدهای صنفی ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود، ابراز کرد: در صورت عدم توجه به اخطارهای داده شده واحد صنفی متخلف پلمب و از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه طی چند روز گذشته دو واحد صنفی عرضه محصولات دامی در کاشان پلمب شد، تصریح کرد: یکی از این واحدها مربوط به عرضه گوشت قرمز بود که این واحد به دلیل ذبح دام خارج از کشتارگاه و فروش لاشه بدون مهر و نشان دامپزشکی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به پلمب یک واحد صنفی دیگر مربوط به قطعه بندی غیرمجاز مرغ گفت: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی کاشان از فعالیت یک واحد قطعه بندی غیرمجاز مرغ که نسبت به عرضه قطعات مرغ فاقد هویت اقدام کرده بود، جلوگیری کرده و محل مذکور پلمب شده و فرد متخلف نیز به مرجع قضائی معرفی شد.

رضوان همچنین از مایه کوی تب مالت و آبله در روستاهای بخش برزک کاشان خبر داد و افزود: اکیپ بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی کاشان روزانه و مستمر با حضور در روستاهای کاشان نسبت به مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین و انسان دام در مرداد ماه تعداد پنج هزار و ۸۰۰ رأس دام سبک بر علیه بیماری آبله و تب مالت در بخش برزک کاشان مایه کوبی شدند.