تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765590
شناسه : 3765590
تاریخ :
ترخیص خودرو و ماشین آلات راهسازی در بوشهر تسریع می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از اخذ مجوز ترخیص واردات خودرو و ماشین آلات راهسازی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز ترخیص واردات خودرو و ماشین آلات راهسازی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر اخذ شده است.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به مهیا بودن امکانات و زیرساخت‌های گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر محقق شده است و از این پس این گمرک قادر خواهد بود به عنوان گمرک تخصصی ترخیص خودرو سواری و ماشین آلات راهسازی نو و مستعمل اقدام به ترخیص خودرو کند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر پنجمین گمرک استان بوشهر بعد از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر، گناوه، کنگان و دیر می‌باشد که موفق به اخذ این مجوز شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار به واردات خودور سواری و وانت و ماشین آلات راهسازی در گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه سال جاری شاهد افزایش واردات خودرو سواری و ماشین آلات راهسازی در گمرکات استان بوشهر هستیم.

ترخیص ۱۱۰۰ خودرو

سلیمانی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۱۰۹ دستگاه خودرو سواری و وانت و ماشین آلات راهسازی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: از این شمار ۸۳۰ دستگاه خودرو سواری و وانت به ارزش حدود ۲۳ میلیون دلار و همچنین تعداد ۲۷۹ دستگاه ماشین آلات راهسازی شامل جرثقیل، بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و دامپتراک به ارزش حدود ۴۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

وی یادآور شد: همچنین هم اکنون ۵۵۹ دستگاه ماشین آلات راهسازی و ۴۳۲ دستگاه خودروی سواری و وانت نیز در محوطه گمرک بوشهر موجود است که گمرک این آمادگی را دارد پس از انجام تشریفات گمرکی در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص خودروهای اقدام کند.