تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3765536
شناسه : 3765536
تاریخ :
هشدار یک پزشک آمریکایی:موهای بینی خود را نکنید! اقتصاد ایران: دکتر «کریگ مکسول»، اهل اوهایو (آمریکا) هشدار می‌دهد، کندن موهای بینی، فرد را در خطر ابتلا به عفونتی قرار می‌دهد که ممکن است تا مغز او گسترش یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین،چندی پیش دکتر مکسول، بیماری را درمان کرد که به نوعی انگل «مغزخوار» مبتلا شده بود. این بیمار که دختری ۱۲ ساله بود به «مننژوانسفالیت آمیبی اولیه، نوع بسیار نادر مننژیت مرتبط به آمیب مغزخوار مبتلا شده بود. این آمیب اغلب در رودخانه‌ و دریاچه‌ها یافت می‌شود.

خوشبختانه به‌دلیل تشخیص سریع و درمان به‌موقع، از جمله درمان‌های شناختی و فیزیوتراپی، این دختر درمان شد. اما علت اصلی این بیماری، ورود آمیب مغزخوار از راه بینی به مغز او بود.

رگ‌های خونی اطراف دهان و بینی به‌دلیل اینکه مستقیم به مغز می‌رسند، بسیار مهم هستند و کوچکترین عفونت در این ناحیه احتمال دارد به‌طور مستقیم به مغز برسد.

بنابه گفته دکتر کریگ مکسول، کندن موهای بینی با استفاده از موچین، نه‌تنها دردناک است، بلکه منجر به ایجاد زخم‌هایی درون بینی می‌شود و بدین‌ترتیب احتمال عفونی شدن آنها افزایش می‌یابد.

اگر بینی و اطراف آن دچار عفونت شود، این عفونت به مغز و چشم‌ها هم گسترش می‌یابد و ممکن است به سردرد، از دست دادن بینایی، فلجی دایمی و حتی مرگ منجر شود.

تمیز کردن موهای بینی با کمترین خطر

به‌جای کندن موهای بینی، بهتر است آنها را با وسایلی مانند مو زن الکتریکی انجام دهید تا به بینی‌تان صدمه نزنید و محیط را برای ورود میکروب‌ها و ایجاد عفونت‌های خطرناک آماده نکنید.

منبع:

ladbible