تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3765524
شناسه : 3765524
تاریخ :
چرا ثبت‌نام خودروی جانبازان به تعویق افتاد؟ اقتصاد ایران: عصر خودرو- طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر بود که از روز پنجشنبه (هشتم شهریور ماه) سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت‌نام جانبازان مشمول بازگشایی شود؛ اما همان روز اعلام شد که این امر در روز مذکور اجرایی نشده و به روز دوشنبه موکول شد، رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه تلاش بر این است که زودتر از روز دوشنبه سایت سامانه برای ثبت‌نام جانبازان فعال شود، علت این تعویق را نهایی شدن قیمت خودروهای قابل عرضه در این فراخوان اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، 30 مرداد ماه بود که سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، موضوع بازگشایی مجدد سامانه خودروی جانبازان را برای مشمولانی که طی فراخون‌های قبلی انصراف داده بودند اما مجدد تمایل به دریافت خودرو (باتوجه به افزایش تعداد شرکت‌های واردکننده، معرفی برندها و مدل‌های جاری جدید خودرو و همچنین تغییر سال ساخت خودروهای پیشنهادی از سوی شرکت‌های مذکور) دارند، پرداخت و اعلام کرد که این امکان از اوایل شهریور ماه به مدت 10 روز صورت خواهد گرفت.

بر این اساس پیرو نامه سازمان توسعه تجارت، اعلام شد که سایت سامانه یکپارچه خودرو جانبازان از روز پنجشنبه (هشتم شهریور ماه) فعال خواهد شد و به مدت 10 روز کاری این فرصت را برای کلیه‌ جانبازان 50 درصد و بالاتر مشمول فراهم خواهد شد تا به منظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، اقدام کنند.

قابل تاکید مجدد است که نظر به تغییر فهرست خودروهای اعلامی توسط شرکت‌ها از لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودروهای جدید، در این مرحله کلیه جانبازان مشمول که درخواست واردات از طریق شرکت‌ها را دارند نسبت به انتخاب مجدد خودرو (دقت لازم در ارتباط با خودرو انتخابی معمول شود) اقدام کنند و پس از آن فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودرو انتخابی جهت عقد قرارداد و انجام فرآیندثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نیاز، پیگیری ارز تخصیصی به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام خواهد شد.

در حالیکه مقرر بود، سایت سامانه از صبح پنجشنبه، بازگشایی و امکان ثبت‌نام فراهم باشد اما چند ساعتی سایت سامانه با اختلال مواجه بود که در نهایت هم طبق اعلام یک منبع موثق به این خبرگزاری، اعلام شد که این زمان به روز دوشنبه هفته جاری (١٢ شهریور ماه) موکول شده و بدین ترتیب متقاضیان از روز دوشنبه به مدت ١۰ روز کاری فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.

سعی می‌کنیم پیش‌ از روز دوشنبه امکان ثبت‌نام فراهم شود

در رابطه با علت این موضوع و به تعویق افتادن زمان ثبت‌نام، مهدی ضیغمی- رئیس سازمان توسعه تجارت- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل این امر نهایی کردن قیمت‌های اعلام شده شرکت‌ها و همچنین اضافه شدن آپشن‌هاست. البته تلاش بر این است که زودتر از روز دوشنبه، دسترسی متقاضیان به سامانه و امکان ثبت‌نام فراهم شود.