تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765517
شناسه : 3765517
تاریخ :
صدور هشدار نارنجی جوی و دریایی در هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و دریایی در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ۲ هشدار در سطح نارنجی برای روزهای آینده صادر شده است.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی جوی هواشناسی خبر داد و بیان کرد: بر اثر این سامانه از اواخر وقت امروز شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در اکثر ارتفاعات استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مردم در تاریخ‌های گفته شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حسن زاده با اشاره به صدور هشدار نارنجی دریایی نیز گفت: از اواخر وقت شنبه تا صبح دوشنبه هفته جاری شرایط دریایی با توجه به ناپایداری ناشی از فعالیت طوفان گرمسیری آسنا (ASNA) در دریای عمان وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تورهای صیادی افزود: به همین جهت توصیه می‌شود در مناطق ساحلی جاسک جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به ویژه در روز یکشنبه از هر گونه تردد دریایی در مناطق فراساحلی جاسک خودداری و همچنین از تردد شناورهای تجاری و قایق‌های سبک در دریایی عمان جلوگیری شود.