تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765516
شناسه : 3765516
تاریخ :
۲۷ حلقه چاه غیرمجاز توسط امور منابع آب تهران و پردیس مسدود شد اقتصاد ایران: پردیس- مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته کاری در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید مرادی نسب پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش واحد بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضائی توسط کارشناسان حقوقی طی یک هفته کاری ۲۷ حلقه چاه غیرمجاز به عمق ۱۱۰۰ متر و دبی ۲۷ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۵۴ هزار و ۵۴۸ متر مکعب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

مرادی نسب با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرو چاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس در ادامه عنوان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.