تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3765513
شناسه : 3765513
تاریخ :
محافل عبری: اسرائیل در کرانه باختری، روی انبار باروت است اقتصاد ایران: در پی آغاز عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی علیه شمال کرانه باختری و در سایه تشدید قابل توجه و بی‌سابقه عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان ، مقامات و محافل رژیم اشغالگر اعلام کردند که اسرائیل در کرانه باختری، روی انبار باروت نشسته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تشدید قابل توجه عملیات‌های مقاومتی در این منطقه از جمله عملیات‌های دیشب در جنوب کرانه باختری، تحلیلگران و مقامات امنیتی سابق اسرائیل درباره  انفجار اوضاع در کرانه باختری هشدار داده و «ایتمار بن گویر»، وزیر فاشیست امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را متهم کردند که با حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، برای منفجر کردن اوضاع کرانه باختری تلاش می‌کند.

«عودید عیلام»، رئیس پیشین بخش عملیات‌های تهاجمی سرویس جاسوسی موساد، در گفتگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی به تحرکات افراطی ایتمار بن گویر اشاره و اعلام کرد که اسرائیل در کرانه باختری روی انبار باروت نشسته و کاری که در آنجا انجام می‌دهد، مانند وارد شدن به ایستگاه سوخت با فندک است.

«کوبی ماروم»، کارشناس امور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود، با انتقاد از بن گویر تاکید کرد که یک وزیر اسرائیلی، عملیات‌های تروریستی برنامه‌ریزی شده را انجام می‌دهد و به امنیت داخلی همه ما آسیب می‌رساند. این مسئله‌ای است که هرگز نمی‌توان آن را تحمل کرد.

وی در گفتگو با شبکه 13 رژیم صهیونیستی اظهار داشت: کرانه باختری در آستانه انفجار است و بن گویر خشم یک میلیارد مسلمان را در اطراف ما برمی‌انگیزد. این در حالی است که اسرائیل اکنون مورد تهدید ایرانی‌ها قرار دارد. این کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو سرنوشت خودش را به دست بن گویر سپرده است که به امنیت داخلی اسرائیلی‌ها آسیب جدی می‌زند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که بن گویر گفته است، قصد دارد یک کنیسه یهودی را بر مسجد الاقصی بنا کند. وزیر امنیت رژیم اسرائیل این اظهارات را هفته گذشته به زبان آورد و باعث شد که فلسطینیان، غربی‌ها و خود صهیونیست‌ها به آن واکنش دهند.

در این زمینه، «عامی آیلون»، رئیس پیشین سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد: هر کاری که بن گویر در مسجد الاقصی انجام می‌دهد، به معنای شعله ور کردن اوضاع منطقه است. این تروریسم و اقدامات ضد فلسطینی‌ها قبلاً به شکل مخفیانه انجام می‌شد، اما اکنون آشکارا انجام می‌شود.

وی افزود: نتانیاهو روی عادی‌سازی پدیده تروریسم یهودی کار می‌کند و هیچ اقدامی برای مقابله با تحرکات افراطی بن گویر و سایر اعضای کابینه انجام نمی‌دهد و می‌خواهد که این وضعیت ادامه پیدا کند؛ زیرا در صورت توقف این وضعیت، نخست وزیری نتانیاهو هم به پایان می‌رسد.

ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد چهارشنبه 7 شهریور از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروه‌های مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری عملیات بزرگی را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم روز چهارشنبه بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

در این عملیات‌ها تاکنون 19 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و منابع فلسطینی گزارش دادند که طبق آمار رسمی، تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به 672 نفر افزایش یافت که 150 نفر از آنها کودک هستند.

در واکنش به این لشکرکشی صهیونیست‌ها، با افزایش قابل توجه و بی‌سابقه عملیات‌های مقاومتی استشهادی در سراسر کرانه باختری مواجهیم که بارزترین آن‌ها 2 عملیات شب گذشته در شهرک‌های گوش عتصیون و کرامی تزور در شمال الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری بود. در این عملیات‌ها تاکنون به اذعان منابع عبری، 6 صهیونیست زخمی شده‌اند که یکی از آنها از افسران ارشد ارتش اسرائیل است.

انتهای پیام/