تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3765502
شناسه : 3765502
تاریخ :
خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هرگونه خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاوران املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع و فاقد وجاهت قانونی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری قرآن اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در جهت کاهش معضلات تأمین مسکن برای متقاضیان واقعی با اعطای تسهیلاتی، اجرایی شده است، بنابراین مردم نباید اجازه دهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز در این طرح اخلال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند، افزود: مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه نهضت ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است.

وی ادامه داد: خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و نیز عدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری، منجر به سو استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضائی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

قاری‌قرآن تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تأمین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاوران املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع است و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها شود.