تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3765465
شناسه : 3765465
تاریخ :
اختلال بخش حمل‌ونقل ژاپن به‌رغم کاهش سرعت طوفان مرگبار «شانشان» اقتصاد ایران: طوفان قدرتمند «شانشان» که ژاپن را درنوردیده و به کشته شدن دست کم ۶ نفر منجر شده، به‌رغم فروکش کردن همچنان بخش حمل‌ونقل این کشور را مختل کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، به‌رغم کاهش قابل توجه قدرت طوفان «شانشان» در ژاپن و تبدیل شدن به طوفان موسمی، همچنان سیستم حمل‌ونقل زمینی و هوایی این کشور تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

شانشان که یکی از شدیدترین طوفان‌هایی است که در چند دهه اخیر به ژاپن وارد می‌شود، روز پنجشنبه جزیره «کیوشو» را در نوردید اما سرعت آن از ۲۵۲ به ۹۰ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد.

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران ژاپن، این طوفان مهیب دست کم ۶ نفر را به کام مرگ کشاند و بیش از ۱۲۰ تن را مصدوم کرد.

طوفان شانشان که هم‌اکنون به سطح طوفانی موسمی تنزل پیدا کرده است، امروز به منطقه «واکایاما» وارد شد و به سمت شرق در حرکت است.

خطوط هوایی «آنا» و همچنین «ژاپن ایرلاینز» حدود ۶۰ پرواز داخلی را لغو کرده‌اند که این مساله حدود هفت هزار و ۲۰۰ مسافر را سرگردان کرده است.

فعالیت شبکه قطارهای سریع‌السیر ژاپن موسوم به «شینکانسِن» در مرکز شهر ناگویا نیز به حالت تعلیق درآمده است.

سازمان هواشناسی ژاپن به شهروندان این کشور درباره رانش زمین، جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داده است.

بیش از ۳۲ هزار خانوار در منطفه «کاگوشیما» که نقطه ورود طوفان شانشان بود، همچنان در قطعی برق به سر می‌برند. دانشمندان می‌گویند که تغییرات اقلیمی به تشدید بارندگی‌های شدید در ژاپن و سایر مناطق منجر خواهد شد.

بارش‌های شدید در سال ۲۰۲۱ به رانش ویرانگر زمین در «آتامی» واقع در جنوب غربی توکیو و کشته شدن ۲۷ نفر منجر شد.