تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3765453
شناسه : 3765453
تاریخ :
اینتل تأیید کرد: پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل ۱۳ و ۱۴ مشکل ناپایداری ندارند اقتصاد ایران: اینتل خیال کاربران لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ این شرکت را راحت کرد؛ مشکلی در پایداری وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سال جاری برای اینتل چندان خوشایند نبود؛ زیرا مشکلاتی در زمینه‌ی پایداری پردازنده‌های Raptor Lake و تعدیل نیروها، وجهه‌ی این شرکت را خدشه‌دار کرد. به‌هر حال، اگر از لپ‌تاپ مجهز به پردازنده اینتل نسل ۱۳ یا ۱۴ استفاده می‌کنید، خبرهای خوبی از طرف آن منتشر شده است که می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند.

اینتل تأیید کرد پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل ۱۳ و ۱۴ آن‌ها ازجمله سری HX، تحت‌تأثیر مشکل ناپایداری ولتاژ قرار ندارند. اینتل به وب‌سایت The Verge گفت: «تأیید می‌کنیم که پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل نسل ۱۳ و ۱۴ به‌طور کلی تحت‌تأثیر مشکل ناپایداری قرار نمی‌گیرند.»

اینتل اخیراً برنامه‌ی تمدید گارانتی خود را اعلام کرد که بر اساس آن، پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۳ و ۱۴ این شرکت اکنون به‌جای ۳ سال، از ۵ سال گارانتی بهره‌مند می‌شوند. اگر سیستم شما از پردازنده‌های Core i5 غیر K و i3 نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل بهره می‌برد، مشکلی بابت ناپایداری ولتاژ وجود ندارد. پردازنده‌های Xeon و Core Ultra Series 1 اینتل نیز تحت‌تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند.

مقالات مرتبط:
  • کافی‌نت بزرگ و معروف چین از مشکلات پردازنده 14900K اینتل رنج می‌برد
  • آپدیت ریزبرنامه اینتل باعث افت عملکرد پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ نمی‌شود

اینتل همچنان به بررسی ریشه‌ی مشکلات ناپایداری ادامه می‌دهد و درحال‌حاضر تنها راهکار موجود، درخواست جایگزینی پردازنده است. اینتل به همه‌ی کاربران توصیه می‌کند برای پیشگیری از بروز مشکل، حتی درصورتی‌که از پردازنده‌های غیر K یا Core i3 استفاده می‌کنند، بایوس خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنند.

تولیدکنندگان مادربرد ازجمله ایسوس و MSI نیز به‌منظور جلوگیری از مشکل ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴، آپدیت‌های میکروکد منتشر کرده‌اند. باید اشاره کنیم این آپدیت بایوس، پردازنده‌هایی را که قبلاً به‌دلیل مشکل ناپایداری دچار مشکل شده‌اند، تعمیر نخواهند کرد.